  • 1. Data: 2006-05-26 14:18:32
    Temat: gwarancja w prawie unijnym
    Od: "Daniel K." <d...@o...pl>

    Witam,
    Podobno po wejsciu Polski do UE zmienil sie przepisy odnosnie gwarancji, m.
    in. jest ona teraz obowiazkowa i zawsze trwa min. 24 mies.
    Czy moge prosic o namiary na ustawe, w ktorej zapisane sa odnosne zmiany?

    Jak sie maja te zmiany do KC, gdzie jest napisane, ze gwarancja jest
    nieobowiazkowa i trwa min. 12 miesiecy?

    pozdr
    daniel.

  • 2. Data: 2006-05-26 14:41:16
    Temat: Re: gwarancja w prawie unijnym
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Daniel K. napisał(a):
    > Podobno po wejsciu Polski do UE zmienil sie przepisy odnosnie gwarancji, m.
    > in. jest ona teraz obowiazkowa i zawsze trwa min. 24 mies.

    podobno
    ale nieprawda
    24 miesiące trwa odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z
    umową, czyli instytucja, która w sprzedaży konsumenckiej zastąpiła rękojmię
    gwarancja jest dobrowolna, tak samo jak jedynie od woli gwaranta zależy
    jej długość

    > Czy moge prosic o namiary na ustawe, w ktorej zapisane sa odnosne zmiany?

    ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

    > Jak sie maja te zmiany do KC, gdzie jest napisane, ze gwarancja jest
    > nieobowiazkowa i trwa min. 12 miesiecy?

    przepisów kc o rękojmi i gwarancji nie stosuje się w sprzedaży konsumenckiej

    KG

  • 3. Data: 2006-05-27 09:36:29
    Od: "Daniel K." <d...@o...pl>

    Masz racje odnosnie rekojmi oraz odpowiedzialnosci sprzedawcy za towar
    niezgodny z umowa (odpowiedzialnosc - 2 lata, rekojmia - 1 rok), tyle ze
    tutaj adresatem roszczen jest zawsze sprzedawca.
    Mi chodzi jednak o sytuacje, gdzie adresatem roszczen jest producent, czyli
    gwarancja.
    Slyszalem, ze od wejscia do UE jest obowiazkowa 2-letnia, ale nie znalazlem
    zadnej regulacji prawnej, stad pytanie.
    Bede wdzieczny za namiary na stosowna ustawe.

    pozdr
    daniel

  • 4. Data: 2006-05-29 05:10:48
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Daniel K. napisał(a):
    > Slyszalem, ze od wejscia do UE jest obowiazkowa 2-letnia, ale nie znalazlem
    > zadnej regulacji prawnej, stad pytanie.
    > Bede wdzieczny za namiary na stosowna ustawe.

    więc jeszcze raz - nie da się, bo takie przepisy nie istnieją

    KG