  • 1. Data: 2012-09-23 19:53:13
    Temat: Następny bandytyzm władzy - zamienił stryjek, laseczkę na kijek...
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Byłem niedawno u notariusza, żeby poświadczył mi zgodność podpisu na ważnym
    dokumencie. Zapłaciłem za to blisko 30 zł. W ratuszu (żargonowo używam słowa
    ratusz w stosunku do urzędu miejskiego) nikt nie miał uprawnień i nie chciał mi
    mojego podpisu potwierdzić. W Niemczech takie rzeczy potwierdza się w każdym
    ratuszu, urzędnik stanu cywilnego przybija pieczątkę i potwierdza złożony w jego
    obecności podpis bezpłatnie za okazaniem dowodu czy paszportu.

    Ale nie o tym chciałem pisać.

    Mianowicie, pytam się urzędniczki u notariusza, jak to jest teraz z przepisaniem
    domu na męża, jeżeli dom jest na żonę i chce ona połowę przepisać na męża, czy
    nadal jest się zwolnionym z podatku. Tłumacze jej, że kiedyś, jak przepisywałem
    dom na żonę, to płaciłem ponad 3 tysiące od zadeklarowanej wartości domu podatku
    do skarbówki. Urzędniczka mówi mi, że nie trzeba już płacic podatku do skarbówki
    w przypadku pierwszej linii pokrewieństwa, do brat, siostra, babcia wnuk
    włącznie... Obowiązują tylko opłaty notarialne od wartości domu. A tak z
    ciekwaości zapytałem, przy podanej wartości np. 300 tys. zł, ile to będzie
    opłaty notarialnej? Kobieta wyliczyła mi na kalkulatorze, że... jakieś 1700 z
    czymś złotych... O ja pierdolę sobie myślę, to o to chodziło mafii rzadzącej, o
    haracz dla kupli w konsorcjach.. Kiedyś opłata notarialna była symboliczna i
    stała, coś ok. 80 zł. ...

    Kto pamięta, która mafia pierwsza zniosła tzw. podatek od nieruchomości w
    przypadku darowizny dla najbliższej spokrewnionej osoby i wprowadziła w zamian
    tego opłaty notarialne od wartości dla konsorcjów mafijnych, kolesi i
    korporacji?

    Taki bandytyzm tylko w Polsce, tylko z chorym społeczeństwem...

    Jak nie ta, to ta banda cie okrada z twojej własności i żeruje na twojej
    własności... I gdzie tu się ma swoją własność, niby chronioną prawem
    międzynarodowym?

    boukun

  • 2. Data: 2012-09-23 23:13:09
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-23 19:53, boukun pisze:

> [...]
    > będzie opłaty notarialnej? Kobieta wyliczyła mi na kalkulatorze, że...
    > jakieś 1700 z czymś złotych... O ja pierdolę sobie myślę, to o to

    Powiedz notariuszowi, że wartość domu szacujesz na 100zł.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 3. Data: 2012-09-24 17:01:14
    Od: KJ <h...@o...pl>

    > Taki bandytyzm tylko w Polsce, tylko z chorym społeczeństwem...

    hameryke odkrywasz?
    i co mamy z tym zrobić ?

    społeczeństwo nie jest chore tylko jego większość która idzie do
    wyborów/decyduje jest właśnie z tej "mafii"

    malutki przykład z "ogródka": w spółdzielni w której mam mieszkanie na
    zebrania chodzi garstka byłych esbeków i dziadków komuchów - to oni
    decydują o wszystkim, młodym się nie chce albo nie mają czasu bo pracują

    a największa mafia na świecie to:
    http://www.youtube.com/watch?v=Ue_lzEIVhnE

  • 4. Data: 2012-09-24 17:53:05
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    > a największa mafia na świecie to:
    > http://www.youtube.com/watch?v=Ue_lzEIVhnE

    Ojtam Ojtam

    --
    Włodek

  • 5. Data: 2012-09-24 18:15:20
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com>

    W dniu 2012-09-24 17:01, KJ pisze:

    > malutki przykład z "ogródka": w spółdzielni w której mam mieszkanie na
    > zebrania chodzi garstka byłych esbeków i dziadków komuchów - to oni
    > decydują o wszystkim, młodym się nie chce albo nie mają czasu bo pracują

    Skoro im nie zależy i odpowiada im, że paru dziadków decyduje za nich -
    to w czym problem?

    > a największa mafia na świecie to:
    > http://www.youtube.com/

    Czy już nikt nie potrafi wyrazić jakiejkolwiek myśli inaczej, niż
    wrzucając durny filmik na youtube'a? Szkoda mi czasu na oglądanie przez
    5 minut tego, co mógłbym przeczytać przez 5 sekund.

    Skopiowałbyś tekst z tego filmu i wkleił, a okazałoby się, że to wata.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.

  • 6. Data: 2012-09-28 19:16:55
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    A kto Wam każe iśc do notariusza, zamiast złożyć zgodny wniosek w sądzie o
    nieodpłatne zniesienie współwłasności?

  • 7. Data: 2012-09-28 22:34:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Sep 2012, 666 wrote:

    > A kto Wam każe iśc do notariusza, zamiast złożyć zgodny wniosek w sądzie
    > o nieodpłatne zniesienie współwłasności?

    Przecież wyraźnie napisał, że chce przeprowadzić operację odwrotną
    (dom cały jest własnością żony, a połowę udziału chce darować mężowi)
    Nie wnikam w fakt że to co innego niż wniesienie do majątku wspólnego,
    żony majątek, wolno jej rozporządzać.

    pzdr, Gotfryd