    From: rmrmg <i...@s...atu.re>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: sprzeciw od nakazu zapłaty
    Date: Tue, 1 May 2012 15:18:30 +0000 (UTC)

    opis sytuacji:
    Z pewnym telekomem w latach 2000-2010 łączył mnie szereg umów (zwykle po
    kilka naraz). Po wypowiedzeniu ostatniej telekom stwierdził, że nie
    oddałem sprzętu. Telefonicznie dowiedziałem się, że był to sprzęt
    związany z umową wypowiedzianą w 2004. Odpisałem, że nie mam, na pewno
    oddałem, a jakby co to i tak sprawa przedawniona. W "odpowiedzi" dostałem
    w 2011 fakturę z której nie wynika czego dotyczy (tytułem jest nic
    niemówiący numer). Teraz wzywają do zapłaty faktury ten_sam_numer za
    usługi telekomunikacyjne (czyli nie nowa klasyfikacja). Przedstawiłem im
    znowu swoje zdanie, spytałem skąd ta zmiana sprzętu w usługę. Znowu
    odpowiedzi brak czekam na nakaz i będę pisał sprzeciw. (pewnie esąd na
    widok faktury wyda nakaz od razu, nie patrząc skąd się wzięła)

    pytania:
    1. Coś szczególnego trzeba napisać w sprzeciwie? Wszak faktura nie jest
    przedawniona ale roszczenie jako takie jest. A telekom stara się
    zaciemnić sprawę.
    2. Typową praktyką windykacji jest wycofywanie pozwów po otrzymaniu
    sprzeciwu by nie zamykać sobie drogi dalszego marudzenia. Czy można jakoś
    wykorzystać art 203 par 4 KPC "sąd może uznać za niedopuszczalne
    cofnięcie pozwu [... gdy jest to ...] sprzeczne z zasadami współżycia
    społecznego" do nakłonienia sądu do niedopuszczenia cofnięcia pozwu?
    Mógłbym argumentować, że moje stanowisko przedstawione w sprzeciwie jest
    znane powodowi, natomiast powód nigdy (pisemnie) nie sprecyzował skąd
    DOKŁADNIE wzięła się faktura. Co więcej przedstawił kilka różnych wersji.
    Jest jakaś szansa, że sąd wziąłby to pod uwagę? Macie pomysły jak uczynić
    to bardziej prawdopodobnym? Komuś udało się wykorzystać ten przepis?