  • Data: 2012-05-07 23:44:50
    Temat: Re: sprzeciw od nakazu zapłaty
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Skarbówka ma "moc" przekierować sprawę cywilna do sadu karnego?
    Skarbówka ma w tym swój interes z ustawy podatkowej. Często też nie ma
    wyboru.
    Jeśli oczywiście coś tam znajdzie. Ale automatyzm z jakim potraktowano
    autora jest dla skarbówki obiecujący.

    > Możesz wskazać podstawę prawna, bo ciekaw jestem?
    Kodeks Karny Skarbowy

    > Zupełnie już pomijam taki szczegół, że przy kwocie o której mowa
    > skarbówca wcale nie będzie kierowała sprawy do sadu, tylko
    > albo ja umorzy (jesli korekta była złożona), albo przeprowadzi
    > postępowanie mandatowe.
    I tak i nie. Bo to zależy i od kwoty i od tzw. wykroczenia/przestępstwa o
    charakterze ciągłym.
    Często niemającym wymiaru pieniężnego. Jeśli już taka sprawa była a pojawi
    się następna to wcześniejsze zachowanie strony będzie brane pod uwagę sądu.
    G.