  • 1. Data: 2006-12-18 12:50:23
    Temat: sprawca nietrzeźwy - jakie roszczenia
    Od: "redfoxred" <v...@g...pl>

    Sytuacja jest taka:
    1. sprawca wypadku drogowego, prowadził samochód w stanie
    nietrzeźwym i doprowadziła do takiej szkody, iż mój samochód
    nadaje się do kasacji
    2. oczywiście sprawca ma sprawę karną
    3. PZU oddało mi 13 000 zł gotówką i wrak, którego wyceniło na
    10000 zł
    4. na samochód wziąłem kredyt i zostało mi do spłacenia 8000 zł

    Taki jest stan
    i teraz pytania:

    1. czy wystąpić przeciwko sprawcy z powództwem adhezyjnym czy od
    razu do sądu cywilnego z klasycznym powództwem o odszkodowanie od
    sprawcy

    2. Czego żądać od sprawcy spłaty kredytu czy odsetek od
    zaciągniętego kredytu ?

    W razie pytań służę szczegółami

    Ale co zrobić najlepiej

  • 2. Data: 2006-12-18 13:05:13
    Temat: Re: sprawca nietrzeźwy - jakie roszczenia
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    redfoxred napisał(a):

    > 1. czy wystąpić przeciwko sprawcy z powództwem adhezyjnym czy od
    > razu do sądu cywilnego z klasycznym powództwem o odszkodowanie od
    > sprawcy

    A o co? Przecież PZU naprawiła ci szkodę.

    > 2. Czego żądać od sprawcy spłaty kredytu czy odsetek od
    > zaciągniętego kredytu ?

    Niczego.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Prawdziwa cnota krytyk się nie boi"

  • 3. Data: 2006-12-18 13:28:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "redfoxred" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > 3. PZU oddało mi 13 000 zł gotówką i wrak, którego wyceniło na 10000 zł
    > 4. na samochód wziąłem kredyt i zostało mi do spłacenia 8000 zł

    troche mi to niepasuje, skoro wziales kreche na samochod to jak pzu tobie
    oddalo kase i wrak?
    przeciez cesje na ubezpieczenie powinien miec bank, ty wogole tej kasy nie
    powinienes widziec, przynajmniej takie mam wrazenie

    po drugie, po co sie godziles na zwrot wraku?

    po trzecie, jesli wziales gotowkowy i dlatego dostales kase i wrak, to jak
    chcesz udowodnic, ze to krecha na samochod, jak zamierzasz dowodzic
    zwiazku?

  • 4. Data: 2006-12-18 13:44:43
    Od: "redfoxred" <v...@g...pl>

    szerszen napisał(a):
> [...]
    >
    > po trzecie, jesli wziales gotowkowy i dlatego dostales kase i wrak, to jak
    > chcesz udowodnic, ze to krecha na samochod, jak zamierzasz dowodzic

    A co z kredytem, tak jakby nie było wypadku, miałbym samochód i
    spłacałbym raty, a tak wskutek wypadku samochodu nie mam, a kredyt
    trzeb zwrócić
    Efekt ani pieniędzy ani samochodu

  • 5. Data: 2006-12-18 14:02:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    redfoxred napisał(a):

    > A co z kredytem, tak jakby nie było wypadku, miałbym samochód i
    > spłacałbym raty, a tak wskutek wypadku samochodu nie mam, a kredyt
    > trzeb zwrócić
    > Efekt ani pieniędzy ani samochodu

    Ale masz pieniądze i wrak, których byś nie miał gdyby nie wypadek.

  • 6. Data: 2006-12-18 16:20:30
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    szerszen napisał(a):
    > po drugie, po co sie godziles na zwrot wraku?

    a jak mógł się nie zgodzić?
    przecież to jego

    KG

  • 7. Data: 2006-12-19 07:37:01
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości
    > szerszen napisał(a):

    > a jak mógł się nie zgodzić?
    > przecież to jego

    jeszcze niedawno byla mozliwosc wyboru, albo cala kwota, albo czesc kwoty
    i wrak, sporo ludzi decydowalo sie na ta druga, gdyz byla dla nich
    korzystniejsza, jednak wybor byl, stad moje pytanie

    cos sie pozmienialo w tej kwesti ostatnimi czasy?

  • 8. Data: 2006-12-20 00:15:12
    Od: "McGyver" <s...@w...pl>

    nic sie nie zmienilo, nadal to poszkodowany decyduje o sposobie naprawienia
    szkody.

    pozdr
    MAc

  • 9. Data: 2006-12-20 07:26:32
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    McGyver napisał(a):
    > nic sie nie zmienilo, nadal to poszkodowany decyduje o sposobie naprawienia
    > szkody.

    A w jaki sposób w zakres tej decyzji wchodzi kwestia co z wrakiem?
    Na jakiej podstawie poszkodowany może zmusić zakład ubezpieczeń do
    przyjęcia resztek?

    KG

  • 10. Data: 2006-12-20 07:37:44
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > A w jaki sposób w zakres tej decyzji wchodzi kwestia co z wrakiem?
    > Na jakiej podstawie poszkodowany może zmusić zakład ubezpieczeń do
    > przyjęcia resztek?

    tu nie chodzi o zmuszenie, tylko o wybor jaki daje ubezpieczalnia, bo niby
    na jakiej podstawie ubezpieczalnia ma cie zmusic do przyjecia wraku, skoro
    powinna ci wyplacic 100% wartosci auta, ktore nadaje sie do kasacji,

    utrata wartosci auta jest 100% wiec gotowka do klienta, albo do wyboru,
    wyceniaja wrak i jesli klientowi pasuje, wyplacaja roznce i oddaja wrak,
    ktory czasem sie naprawia i nim jezdzi, czasem sprzedaje sie na czesci, a
    czasem ... :) to drugie rozwiazanie czesto jest oplacalniejsze, jak juz
    pisalem, ale nie kazdemu pasuje