  • 1. Data: 2006-12-18 12:45:34
    Temat: dowód osobisty
    Od: "news.gazeta.pl" <s...@g...pl>

    Witam, chcę się upewnić, czy obowiązuje nadal ustawy o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych oraz ustawy o działalności gospodarczej (Dz. U. z dnia 5
    listopada 2002 r.) Wg niej, mam jeszcze rok na wymiane dowodu osobistego,
    bo wydano mi go po 1996 roku

    ""Kiedy należy wymienić dowód osobisty
    Według ustawy zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych oraz ustawy o działalności gospodarczej (Dz. U. z dnia 5
    listopada 2002 r.) wprowadza się obowiązek wymiany dowodów osobistych
    wydanych przed dniem 1 stycznia 2001 r. w następujących terminach:
    1) od dnia 1 stycznia 2003 r. do dnia 31 grudnia 2003 r. - wydanych w latach
    1962-1972,
    2) od dnia 1 stycznia 2004 r. do dnia 31 grudnia 2004 r. - wydanych w latach
    1973-1980,
    3) od dnia 1 stycznia 2005 r. do dnia 31 grudnia 2005 r. - wydanych w latach
    1981-1991,
    4) od dnia 1 stycznia 2006 r. do dnia 31 grudnia 2006 r. - wydanych w latach
    1992-1995,
    5) od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2007 r. - wydanych w latach
    1996-2000."

    Dziekuję za każdą odpowiedź.

    --
    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 2. Data: 2006-12-18 19:01:40
    Temat: Re: dowód osobisty
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    On 2006-12-18 13:45, news.gazeta.pl wrote:
> [...]
    > 1992-1995,
    > 5) od dnia 1 stycznia 2007 r. do dnia 31 grudnia 2007 r. - wydanych w latach

    Nadal obowiązuje.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    When I was ten, I read fairy tales in secret and would have been ashamed

  • 3. Data: 2006-12-18 19:24:02
    Od: "news.gazeta.pl" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name> napisał w
    wiadomości news:4586e595$1@news.home.net.pl...
    >Nadal obowiązuje.

    Dzieki ;-)

    Akulka

  • 4. Data: 2006-12-18 19:39:52
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Wg niej, mam jeszcze rok na wymiane dowodu osobistego,
    > bo wydano mi go po 1996 roku

    Bez względu na datę wydania DO jego ważność jest do końca 2007 roku. Terminy
    te mają tylko ułatwić urzędasom sprawę.

    +inż.leva+

  • 5. Data: 2006-12-18 22:25:29
    Od: "r3d1" <r...@p...fm>

    > Bez względu na datę wydania DO jego ważność jest do końca 2007 roku.

    Dokladnie to samo powiedziala mi urzedniczka w USC, gdy spytalem, czy musze
    wymienic dowod przed koncem roku (tak jak podaja media), jesli na poczatku
    nastepnego sie zenie i bede musial wymieniac znowu. Cytuje pania
    urzedniczke: "Nie musi pan, dowod jest wazny do konca 2007".