    From: "Maria" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprawa spadkowa
    Date: Tue, 19 Jul 2005 22:34:57 +0200

    Użytkownik "artiun" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dbjcqb$gjd$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam. Przedstawię może sytuację. Rok temu zmarł ojciec, matka tragicznie
    2
    > miesiące temu. Z domu jest nas trzech braci. Do tego czasu nie ma
    > konkretnych informacji z prokuratury. Bracia 'słownie' stwierdzili, ze to
    > tak ja mam sie tym dalej zająć (czyli spadek przechodzi na mnie). Nie znam
    > sie na sprawach prawnych. Dlatego do was sie zwracam z prośba o pomoc -
    > określenie jakich procedur muszę dopilnować, w jakim terminie? Szukając
    > troche w necie znalazłem coś o 6 miesiącach od śmierci.. Nie chcę czegoś
> [...]
    Trzeba w sądzie rejonowym założyć sprawę spadkową i jeśli bracia chcą byś
    Ty dziedziczył, to jeśli sprawa odbędzie w ciągu 6 miesięcy od śmierci, mogą
    odrzucić spadek. Ponieważ jedno z rodziców zmsarło już 2 lata temu więc nie
    wchodzi w grę odrzucenie części należnej po ojcu, jedynie po matce. Sprawa
    spadkowa kosztuje chyba 20 zł.Część po ojcu będzie podzielona na was 3.