    From: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: sprawa sadowa o dzia spadku i oplata sadowa
    Date: Sun, 06 Jan 2008 17:51:01 +0100

    musze napisac wniosek o dzial spadku, tak czy siak zostanie on
    zlozony. sprawa spadkowa juz sie odbyla, sad jakos tak rozdzielil
    spadek na udzialy - roboczo ustalmy ze spadkowiebrcow jest 3, ale sa
    oni wybitnie niezgodni (jets ich wiecej, ale czesc bez problemow sie
    dogaduje, ale dwoch uwaza, ze to im sie nalezy wszystko)
    . sam nie wiem jak mam zrobic podzial nieruchomosci we wniosku, wiec
    chyba jakos ten temat sprobuje ominac - niech sad na rozprawie sie z
    tym meczy - z mojego punktu widzenia rownie dobrze moze sprzedac
    calosc i rozdzielic pieniadze.

    pozostaje kwestia wniesienia oplaty sadowej za sprawe o dzial spadku:
    1. keidys wynosila ona 1,6% a teraz tez wynosi tyle samo?
    2. zeby wogole sprawa ruszyla, majac na uwage totalna niezgodnosc 2
    spadkowiebrcow, chyba musze sam wylozyc cala oplate sadowa (a bedzie
    tego pare kpln) - jak pozniej mam odzyskac te czesci oplaty sadowej,
    ktore powinni wniesc pozostali spadkobiercy? moge zaplacic swoja czesc
    oplatay a sad sciagnie od reszty ich czesci? czy tez musze zaplacic
    calosc, a sad nakaze reszcie zwrocic odpowiednie czesci mnie? mam
    domagac sie zwrotu tych czesci oplaty z masy spadkowej?
    sa wogole jakies ulgi dla emerytow czy ludzi starszych (nie jestem
    spadkobierca "wprost" po prostu musze zrobic rto za moja mame).

    jak wogole ugryzc ten temat i co napisac na ten temat we wniosku o
    dzial spadku?

    pozdarwiam,
    Cyb