  • 11. Data: 2006-05-15 14:00:50
    Temat: Re: sprawa karna
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Michał Wilk napisał(a):
    >>> 1) czy osoba wezwana jako swiadek w sprawie karnej moze odmowic zeznan
    >
    > Nawet jakby grozila, to nie moze odmowic skladania zeznan, co najwyzej
    > uchylic sie od odpowiedzi na konkretne pytanie

    konretne pytanie czy pytania obejmujacy dany zakres? Bo gdyby od tego
    jednegokonretnego pytania sie uchylil to sam wbilby gwozdz do trumny.
    Jeden taki mistrz w komisji sledczej skladaj zeznania :)

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 12. Data: 2006-05-15 14:30:46
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > konretne pytanie czy pytania obejmujacy dany zakres? Bo gdyby od tego
    > jednegokonretnego pytania sie uchylil to sam wbilby gwozdz do trumny.
    > Jeden taki mistrz w komisji sledczej skladaj zeznania :)

    Mysle, ze przepis nie pozostawia watpliwosci, ze chodzi o konkretne pytanie.

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 13. Data: 2006-05-15 20:34:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    milosh wrote:

    > mniejsza z dlugoscia kary ale czy obie sie sumuja czy moga byc 'odbywane
    > jednoczesnie'?

    Wyrok pozbawienia wolności z kodeksu cywilnego? Fascynujące.

    Opowiesz coś jeszcze?

  • 14. Data: 2006-05-16 15:46:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    milosh [###m...@i...pl.###] napisał:
> [...]
    zeznan lub
    > stwierdzic ze nic nie wie na temat danej sprawy czy nie ma nic do

    Odmówić zeznań może w wypadkach opisanych w ustawie. Szukaj w okolicy
    182 artykułu kodeksu postępowania karnego. Natomiast ma obowiązek
    zeznawać prawdę, więc jeśli powie, że nic nie wie, to dokąd mu nie
    zostanie udowodnione, że kłamał, to może iść w zaparte.

    > 2) czy ktos kto ma wyrok w sprawie cywilnej (np. 3 lata pozbawienia
    > wolnosci) i kolejny wyrok w sprawie kranej (np. rowniez 3 lata)
    bedzie
    > 'siedzial' 3 lata czy wyroki te sie sumuja czyli 6??

    Coś tu pomieszałeś. W sprawach cywilnych nie orzeka się kar
    pozbawienia wolności. Generalnie, jeśli ktoś ma dwa wyroki po 3 lata,
    to powinien odsiedzieć 6 lat. Ale jest instytucja orzekania łącznego
    wyroku, i wówczas sąd może orzec na wniosek skazanego przykładowo 4,5
    roku.

  • 15. Data: 2006-05-17 09:07:52
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Michał Wilk napisał(a):

    > Mysle, ze przepis nie pozostawia watpliwosci, ze chodzi o konkretne pytanie.

    moze inaczej, konretne pytania z danego zakresu.
    I przykladzik. Toczy sie sprawa w ktorej jestem oskarzony o kradziez.

    W innym miejscu w sprawie zupelnie innej zostalem wezwany jako swiadek.
    I teraz odmawiam pytanie za kazdym razem gdy pytaja o jakakolwiek
    kradziez lub przedmoty ktore wchodzily w zakres kradziezy ktora mi sie
    zarzuca. Czy prawidlowo?

    Chodzi o to by nie bylo sytuacji w ktorej sie pyta funkcjonariusz:
    "czy ukradl Pan przedmiot taki ..."
    (...)
    dochodzimy do przedmiotu ktory ukradlem wowczas odmawiam odpowiedzi i
    oczywiscie wpadka. lub
    "czy dokonal Pan kradziezy tu i tu .."
    (...)
    i znow dochodzimy do momentu w ktorym mialo miejsce konretne zajscie i
    znow wpadka.

    P.

  • 16. Data: 2006-05-17 10:06:10
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > I teraz odmawiam pytanie za kazdym razem gdy pytaja o jakakolwiek kradziez
    > lub przedmoty ktore wchodzily w zakres kradziezy ktora mi sie zarzuca.

    A czy odpowiedz na to pytanie naraza Cie na odpowiedzialnosc karna? Jesli
    tak - to mozesz sie uchylic

    > Chodzi o to by nie bylo sytuacji w ktorej sie pyta funkcjonariusz:
    > "czy ukradl Pan przedmiot taki ..."
    > "czy dokonal Pan kradziezy tu i tu .."

    Tego typu pytania sa od razu do uchylenia

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 17. Data: 2006-05-17 12:23:34
    Od: stern <s...@0...pl>

    Michał Wilk napisał(a):

    > Tego typu pytania sa od razu do uchylenia

    a co jeśli nie zostaną uchylone?

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 18. Data: 2006-05-18 11:54:08