  • 1. Data: 2003-10-09 13:06:40
    Temat: spoldzielnia siec komputerowa
    Od: "Pinki" <p...@o...pl>

    Witam,
    na ulicy ktorej mieszkam kilka lat temu zalozylem z kilkoma zapalencami siec
    komputerowa (wszystko legalnie, pisma, zezwolenia sa). Teraz chcialem
    powiekszyc siec ze wzgledu na stosunkowo niskie koszty w porownaniu z firma,
    ktora zalozyla siec na mojej (czyt. przy ktorej mieszkam) ulicy. Napisalem
    stosowne pismo do spoldzielni (3 tygodnie czekania), przyszlo, patrze a tu
    odpowiedz odmowna o tresci: "Spoldzielnia ma podpisana umowe z firma "XxX"
    na wylacznosc w sprawach zwiazanych z budowa i zarzadzaniem sieci
    komputerowych na pana ulicy [ciach]". Po ktotkim zadumaniu, pomyslalem ze
    skoro jest to Spoldzielnia Mieszkaniowa to musza sie liczyc ze zdaniem
    mieszkancow (tak na mi sie wydaje). Czy jest jakies prawo na ktore moglbym
    sie powolac (prosilbym o namiary) zebrac podpisy lokatorow i zaniesc takie
    pismo do SM i jakie bedzie to mialo szanse powodzenia?

    Pozdrawiam.

    --
    ***Pinki***

  • 2. Data: 2003-10-09 19:41:00
    Temat: Re: spoldzielnia siec komputerowa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A czy czasami działania tamtej firmy i Spółdzielni Mieszkaniowej nie
    zahaczają o nieuczciwą konkurencję. Wchodziłby w rachubę ewentualnie art.
    15 ustawy.

  • 3. Data: 2003-10-09 23:40:39
    Od: "Xena" <tatiana_precz ze spamem@linkor.com.pl>

    Osobnik znany jako Robert Tomasik mieszkający pod adresem
    <r...@g...pl> w poście bm4iln$hva$...@i...gazeta.pl
    napisał w ten deseń:
    > A czy czasami działania tamtej firmy i Spółdzielni Mieszkaniowej nie
    > zahaczają o nieuczciwą konkurencję. Wchodziłby w rachubę ewentualnie
    > art. 15 ustawy.

    A jak to stwierdzić? Ale błagam, tak kawe na ławę...
    pozdr
    Xena

  • 4. Data: 2003-10-10 05:25:03
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Xena" <tatiana_precz ze spamem@linkor.com.pl> napisał w
    wiadomości news:bm4sbl$4tk$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > A jak to stwierdzić? Ale błagam, tak kawe na ławę...
    > pozdr

    chodzi o ta "wylacznosc" czyli tzw monopol, prezes dostal w lape i nie
    wpuszcza konkurencji, a "jedynie sluszna firma" dostarcza internet po takich
    cenach jakie jej sie podobaja

    jednak tu powinien sie wypowiedziec ktos od prawa spoldzilczego czy
    spoldzielnia ma wogole prawo do zawierania umow na tego typu uslugi z
    klauzula wylacznosci

  • 5. Data: 2003-10-10 10:57:24
    Od: "Pinki" <p...@o...pl>

    > jednak tu powinien sie wypowiedziec ktos od prawa spoldzilczego czy
    > spoldzielnia ma wogole prawo do zawierania umow na tego typu uslugi z
    > klauzula wylacznosci

    To wlasnie mi powiedzieli, ze jest w umowie jakas klauzula dotyczaca
    wylacznosci.

    --
    ***Pinki***

  • 6. Data: 2003-10-10 18:07:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Kawę na ławę nie da się. Moim zdaniem w tym wypadku brak jest uzasadnienia
    dla zapisu o wyłączności. Ale zdaniem sądu może być inaczej. Poczekajmy,
    jak się ktoś jeszcze wypowie. Może dojdziemy do konsensusu.