  • 1. Data: 2003-10-09 10:14:20
    Temat: Licencjat vs Inżynier ?
    Od: "Cbr" <jeton[nospam]@tlen.pl>

    Witam

    Chciałbym się dowiedzieć czym różnią sie te dwa tytuły.
    Który jest wyższy, ma wiekszą wartość?
    I kiedy wybrać pierwszy lub drugi?
    Może macie jakieś linki do poczytania...

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-09 12:44:08
    Temat: Re: Licencjat vs Inżynier ?
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cbr" <jeton[nospam]@tlen.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Chciałbym się dowiedzieć czym różnią sie te dwa tytuły.
    > Który jest wyższy, ma wiekszą wartość?
    > I kiedy wybrać pierwszy lub drugi?
    > Może macie jakieś linki do poczytania...

    licencjat to takie pół magistra
    inzynier to cały magister. Tytuł zawodowy przysługujący absolwentom wyższych
    uczelni technicznych (magister inzynier)

  • 3. Data: 2003-10-09 12:59:18
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    > licencjat to takie pół magistra
    > inzynier to cały magister. Tytuł zawodowy przysługujący absolwentom
    wyższych
    > uczelni technicznych (magister inzynier)

    u cha cha.. a to ty nie wiem ze mozna byc inzynierem bez magistra ???
    zdaje sie ze warunkiem jest uczenie sie jakichkolwiek przedmiotow
    humanistycznych i sa chyba pewne dodatkowe wymagania przy obronie..

  • 4. Data: 2003-10-09 13:26:05
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

> [...]
    | Który jest wyższy, ma wiekszą wartość?
    | I kiedy wybrać pierwszy lub drugi?
    | Może macie jakieś linki do poczytania...

    Wlasciwie to jest to samo i zalezy od dziedziny - wyksztalcenie wyzsze
    zawodowe (a nie akademickie jak np mgr, lek med, arch. etc)

    W praktyce inz. dostaje kazdy mgr politechniki ale mozna skonczyc na
    politechnice studia zawodowe i wtedy dostanie sie tylko inz. tytul inz mozna
    doklejac do mgr, dr, dr hab. (ale raczej juz nie do prof.) a licancjata sie
    nie dokleja ale jakie to ma znaczenie.

    Pozdr.

    mgr inz. A, Margraf

  • 5. Data: 2003-10-09 13:38:12
    Od: tan <t...@b...spamu.o2.pl>

    Cbr wrote:

    > Chciałbym się dowiedzieć czym różnią sie te dwa tytuły.

    Inżynier to tytuł zawodowy otrzymywany po ukonczeniu "wyznaczonych"
    uczelni (tj. np. uczelni technicznych, uczelni rolniczych).
    Tytul ten mozesz uzyskac juz po 3-letnich studiach bez uzyskiwania
    tytulu magistra tak samo jak licencjat.

    > Który jest wyższy, ma wiekszą wartość?

    Nie ma "wyzszego" i "nizszego". to tak jakby sie zapytac kto jest
    wazniejszy: "magister" czy "magister inzynier". Albo bardziej
    jaskrawe porownanie:
    Kto jest wazniejszy rektor uczelni czy ordynator szpitala?

    Sa to po prostu dwie rozne sprawy. Nie mozesz byc inzynierem ds.
    jezyka polskiego. Z jezyka polskiego mozesz miec licencjat.

    > I kiedy wybrać pierwszy lub drugi?

    Do czego?

    tan

  • 6. Data: 2003-10-09 13:43:47
    Od: "Cbr" <jeton[nospam]@tlen.pl>

    > Do czego?

    No np Ekonomia

  • 7. Data: 2003-10-09 14:08:08
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

  • 8. Data: 2003-10-09 15:41:15
    Od: "qwertz" <d...@w...pl>

    > licencjat to takie pół magistra
    > inzynier to cały magister.

    buhahahah, to dlaczego jest magister inżynier???
    znowu ujawniło się nieuzasadnione poczucie wyższości absolwentów kierunków
    technicznych.

    qwertz

  • 9. Data: 2003-10-09 17:03:37
    Od: "Cbr" <jeton[nospam]@tlen.pl>

    Analizując to co napisaliście w postach(dziękuję wszystkim za wypowiedzi),
    inżynier jest równy licencjatowi. Tyle że inżyniera mozna dopisać do imienia
    i nazwiska. Wiec licencjat daje wyższe wykształcenie czy nie?? Czy jeśli
    ktoś posiada licecnjata może mówić że posiada wykształcenie wyższe? Bo z
    tego co zrozumiałem inżynier może.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-10-09 20:23:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    qwertz wrote:

    > buhahahah, to dlaczego jest magister inżynier???
    > znowu ujawniło się nieuzasadnione poczucie wyższości absolwentów kierunków
    > technicznych.

    Heheh ;) jak to mowia magister to najnizszy mozliwy tytul naukowy, a
    inzynier to najwyzszy mozliwy tytul zawodowy ;)

    No offence :)))