    From: "atik" <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [spoldzielcze] - udzial czlonkowski
    Date: 25 May 2004 20:59:22 +0200

    > W 'mojej' spółdzielni mieszkaniowej (a są jeszcze inne, w tym
    > niemieszkaniowe) twierdzą, że udziałów nie rewaloryzują.
    > Ja stoję przed innym zagadnieniem: czy spadkobierca dostaje w spadku udział
    > jako udział sztuk jedna, czy udział jako jego wartość (jak wyżej
    > niezrewaloryzowana).

    WARTOSC

    > W konkretnym przypadku mieszkania w spadku przy wstąpieniu spadkobiercy do
    > spółdzielni ta żąda wpłaty na... udział nowego członka, chociaż przecież
    > zmarły członek udział pozostawił.

    art.16 par.3 Prawa Spoldzielczego - "Czlonek moze w deklaracji lub w odrebnym
    oswiadczeniu .............moze wskazac osobe, ktorej sp-nia obowiazana jest po
    jego smierci wyplacic udzialy. Prawo z tego tytulu nie nalezy do spadku."

    > "Ale my nie rewaloryzujemy" czyli pozostawił 1/2 grosza, a wpłacasz 100
    > złotych.

    To prawda bo wartosc udzialowa jest zmienna i okreslana przez statut - patrz
    nizej !!!!!

    > Kółko wariatów.
    > JaC

    art.1 par 1 Prawo Spoldzielcze - " Spoldzielnia jest dobrowolnym
    zrzeszeniem .................o zmiennym skladzie osobowym i zmiennym funduszu
    udzialowym ................."

    Generalnie w sprawie wartosci udzialu, ktory jest zmienny przeczytaj statut sp-
    ni tam powinienes znalezc zapisy okreslajace wartosc udzialu (wartosc udzialu
    powinna byc okreslona kazdorazowo w sprawozdaniu finansowym sp-ni po kazdym
    roku obrachunkowym)

    No i nie "dziwota" - prawo spoldzielcze to jak prawo w prawie (archaiczne i
    niespotykane)