  • 1. Data: 2008-05-26 08:25:02
    Temat: spadkobiercy?
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    Hej, skąd mam wiedzieć, kogo powinnam uwzględnić we wniosku o ustanowienie
    spadkobierców po babci dziadku, skoro babcia miała drugiego męża, który miał
    dzieci w chwili zawierania małżeństwa (i nie mamy wiedzy o tamtej rodzinie)?

    Drugie pytanie, czy obecność fizyczna spadkobierców ustawowych jest wymagana
    podczas procedury ustalania spadkobierców? (spadkobieca za granicą)

    z góry dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2008-05-26 10:44:14
    Temat: Re: spadkobiercy?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    yapann pisze:

> [...]
    > ustanowienie spadkobierców po babci dziadku, skoro babcia miała drugiego
    > męża, który miał dzieci w chwili zawierania małżeństwa (i nie mamy

    A myślisz że my mamy widzę o drugiej rodzinie twojej babci :) ?

    > Drugie pytanie, czy obecność fizyczna spadkobierców ustawowych jest
    > wymagana podczas procedury ustalania spadkobierców? (spadkobieca za
    > granicą)

    Minimum praktyczne to jeden który musi złożyć zapewne spadkowe. Choć
    można i bez zapewnienia spadkowego, ale nie doradzam.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 3. Data: 2008-05-26 15:01:18
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > A myślisz że my mamy widzę o drugiej rodzinie twojej babci :) ?
    A myślisz, że my mamy? :p

    Innymi słowy, czy jako wnioskodawdca jestem odpowiedzialna za wiedzenie, kto
    jest ustawowym dziedziczącym? Poszukiwać psim swędem i głuchym telefonem
    ludzi, którzy wżenili się po drodze w rodzinę? Czy to należy do tego, kto
    składa wniosek i tenże musi to ustalić ABY złożyć wniosek? Czy też jest to
    część procedury przedsiębranej po złożeniu wniosku - dochodzenie
    potencjalnych pozostałych spadkobierców. Może ktoś mi wyklarować jak to
    działa? Dzięki

    > Minimum praktyczne to jeden który musi złożyć zapewne spadkowe.
    od czego to zależy? Decyzja sądu, czy ustawa?

  • 4. Data: 2008-05-26 15:08:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    yapann pisze:

    > Innymi słowy, czy jako wnioskodawdca jestem odpowiedzialna za wiedzenie,
    > kto jest ustawowym dziedziczącym?

    Oczywiście, a kto ma niby to za ciebie robić?

    > Poszukiwać psim swędem i głuchym telefonem ludzi, którzy wżenili się po drodze w
    rodzinę?

    Zawsze jednak w rodzinie łatwiej coś znaleźć ...

    > Czy to należy do tego, kto składa wniosek i tenże musi to ustalić ABY złożyć
    wniosek?

    Wnioskodawca powinien wskazać wszystkich uczestników.

    > Czy też jest to część procedury przedsiębranej po złożeniu wniosku -
    > dochodzenie potencjalnych pozostałych spadkobierców. Może ktoś mi
    > wyklarować jak to działa?

    Musisz wskazać wszystkich potencjalnych spadkobierców.
    Dla leniów jest art. 672 kpc, ewentualnie kurator (jeśli nie jest znany
    tylko adres), czasem konieczne jest zawieszenie postępowania - wszystko
    zależy od konkretnych okoliczności sprawy.

    > od czego to zależy? Decyzja sądu, czy ustawa?

    Art. 672 kpc.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 5. Data: 2008-05-26 15:18:22
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > yapann pisze:

    > Oczywiście, a kto ma niby to za ciebie robić?
    urzędy :) podatki płacę :>

    > Wnioskodawca powinien wskazać wszystkich uczestników.
    a jeśli nie wie albo nie jest w stanie?

    > Art. 672 kpc.
    dzięki.
    (co oznacza temin 'nabycie spadku'?)

  • 6. Data: 2008-05-26 15:40:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    yapann pisze:

    > urzędy :) podatki płacę :>

    Urzędy są od spraw urzędowych a nie prywatnych. Zapłać adwokatowi, albo
    detektywowi to za ciebie poszuka.

    > a jeśli nie wie albo nie jest w stanie?

    Zapewne art. 672 kc, albo zawieszenie postępowania i czekanie aż się
    wnioskodawca zmobilizuje.

    > (co oznacza temin 'nabycie spadku'?)

    Przejście praw i obowiązków zmarłego. Pewnie w tym kontekście pytasz.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 7. Data: 2008-05-26 16:00:28
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    > detektywowi to za ciebie poszuka.
    acha ok, bo poszukanie i znazlezienie to nie to samo :p

    > Zapewne art. 672 kc, albo zawieszenie postępowania i czekanie aż się
    > wnioskodawca zmobilizuje.
    ale to sąd stwierdza, czy znaleziono wszystkich spadkobierców (na podstawie
    zeznań..(?)), czy jak?

  • 8. Data: 2008-05-26 20:13:26
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > acha ok, bo poszukanie i znazlezienie to nie to samo :p

    > ale to sąd stwierdza, czy znaleziono wszystkich spadkobierców (na
    > podstawie zeznań..(?)), czy jak?

    Tak. W razie wątpliwości lub braku adresów poszukuje ich ogłoszeniem
    prasowym.

  • 9. Data: 2008-05-26 20:18:39
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > spadkobierców po babci dziadku, skoro babcia miała drugiego męża, który
    > miał dzieci w chwili zawierania małżeństwa (i nie mamy wiedzy o tamtej

    Po dziadku zapewne dziedziczyła babcia i jej dzieci z tego małżeństwa.
    Po babci jej drugi mąż i znowu jej dzieci
    Po drugim mężu (zakładam, że też już nie żyje) jego dzieci z pierwszego
    małżeństwa.

    Jeśli nie wskażesz wszystkich potencjalnych spadkobierców z adresami, będą
    oni poszukiwani na wasz koszt ogłoszeniami prasowymi (kilka tysięcy
    złotych). Skoro babcia nie spisała intercyzy z II mężem to znaczy, że
    chciała takiego dziedziczenia i musicie się z tym pogodzić.

  • 10. Data: 2008-05-27 07:58:28
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    William pisze:
    > Jeśli nie wskażesz wszystkich potencjalnych spadkobierców z adresami,
    > będą oni poszukiwani na wasz koszt ogłoszeniami prasowymi (kilka tysięcy
    > złotych).

    raczej kilkaset

    KG