  • 21. Data: 2007-07-05 17:32:15
    Temat: Re: spadek - sprawa rodzinna
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    news:f6iu0u$7n9$1@opal.futuro.pl...

    > tak jak ty nie masz prawe wejsc do swojego mieszkania jesli je wynajmujesz

    Ale tu w tym wypadku istniałby stosunek prawny między mna a lokatorem który
    zabraniałby tego.

    > prawo posiadania w tym wypadku jest nadrzedne nad prawem wlasnosci, smutne
    > to ale prawdziwe

    Co za bzdury...

  • 22. Data: 2007-07-05 17:40:37
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > prawo posiadania ma ten, kto akutalnie tam zamieszkuje, bo na tym wlasnie
    > polega prawo posiadania

    Po pierwsze posiadanienie nie jest prawem tylko stanem faktycznym.

    > jego sie nie dziedziczy

    Po drugie, choćbyś nie wiem jak długo się upierał, stanowi przedmiot
    dziedziczenia. I to nie jest moje zdanie tylko zdanie wyrażone wielokrotnie
    w doktrynie i orzecznictwie.

  • 23. Data: 2007-07-06 06:19:35
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Po pierwsze posiadanienie nie jest prawem tylko stanem faktycznym.

    w tej materii trwaja spory :)

    > Po drugie, choćbyś nie wiem jak długo się upierał, stanowi przedmiot
    > dziedziczenia. I to nie jest moje zdanie tylko zdanie wyrażone
    > wielokrotnie w doktrynie i orzecznictwie.

    niech ci bedzie ze sie dzieciczy, jednak z orzeczenia ponizszego, nie
    oznacza to ze moze tam wejsc i zamieszkac, a wrecz przeciwnie
    "Dziedziczenie posiadania rzeczy polega na przejściu na spadkobierców - z
    mocy prawa, z chwilą otwarcia spadku - wszystkich skutków prawnych, jakie
    wynikały z jej posiadania przez spadkodawcę, nie zależy natomiast od tego,
    czy spadkobiercy objęli w faktyczne władztwo rzecz znajdującą się
    dotychczas w posiadaniu spadkodawcy, a więc czy kontynuują jego
    posiadanie.

    Postanowienie Sądu Najwyższego z 28.4.1999 r., I CKU 105/98, OSNC Nr
    11/1999, poz. 197"

  • 24. Data: 2007-07-06 07:34:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen pisze:

    > w tej materii trwaja spory :)

    Chyba tylko wśród niedouczonych studentów.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 25. Data: 2007-07-06 07:41:24
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

> [...]
    > posiadanie.
    >
    > Postanowienie Sądu Najwyższego z 28.4.1999 r., I CKU 105/98, OSNC Nr

    Chyba nie zrozumiales tej tezy.
    Poczytaj wiecej orzeczen. Na przyklad to:

    SN III CRN 247/73, OSNCP 1974/9 poz. 151
    Jeżeli współwłaściciele uniemożliwili spadkobiercy zmarłego współwłaściciela
    kontynuowanie korzystania z rzeczy wspólnej w taki sposób, w jaki korzystał
    z niej spadkodawca, to wówczas spadkobierca może dochodzić dopuszczenia do
    współposiadania rzeczy wspólnej jako całości, a więc w zakresie, jaki nie
    wyłącza takiego posiadania przez innych współwłaścicieli (art. 206 kc), albo
    domagać się - jeżeli ze względu na rodzaj rzeczy jest to w danym wypadku
    możliwe - wydzielenia części rzeczy np. pomieszczenia, do wyłącznego użytku
    (quoad usum - art. 201 kc).

  • 26. Data: 2007-07-06 10:15:18
    Od: Mondo <m...@m...mondo>

    NoMAD wrote:

> [...]
    > możliwe - wydzielenia części rzeczy np. pomieszczenia, do wyłącznego użytku

    No to ja juz nic nie wiem :/ To w koncu jak waszym zdaniem to rozwiazac?
    Przypominam problem: Chcemy go splacic, jednak tylko w czesci prawnie mu
    naleznej. Od odmawia przyjecia tak malego udzialu i grozi wprowadzeniem sie.

    Mondo

  • 27. Data: 2007-07-06 11:12:06
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Mondo" <m...@m...mondo> napisał w wiadomości

> [...]
    > Przypominam problem: Chcemy go splacic, jednak tylko w czesci prawnie mu
    > naleznej. Od odmawia przyjecia tak malego udzialu i grozi wprowadzeniem

    Dokonac podziału spadku.
    Sposób podziału jak widze jest uzgodniony. Więc problemu z tym nie
    będzie.Moglibyście załatwić to sami przed notariuszem. Ale skoro ten ktoś
    chce dostać wiekszą spłatę, to może nie zgodzić się na tak uzgodniony
    podział. Wtedy bez postępowania działowego przed sądem się nie obejdzie.
    Uświadomcie mu, że to ten spór będzie go kosztował, bo adwokaci tez muszą z
    czegoś żyć. A na koniec i tak dostanie tyle ile mu się nalezało od początku.
    Efekt będzie taki, że zamiast dostać od razu i bez niepotrzebnych kłopotów
    określona sumę, dostanie duzo mniej (bo poniesie niepotrzebne koszty).

  • 28. Data: 2007-07-06 11:16:45
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Dokonac podziału spadku.
    [bla bla bla]

    i widzisz nie dosc ze czlowiekowi namaciles w glowie, to jeszcze nie
    odpowiadasz na jego pytanie
    a jest proste, chodzi mu o wprowadzenie sie goscia do domu, niezaleznie od
    postapowania spadkowego

    on wie co ma robic, a pyta sie czy gosc zgodnie z prawem moze tam
    zamieszkac, wedlug mnie nie, ty zdaje sie twierdzisz cos innego

  • 29. Data: 2007-07-06 11:33:23
    Od: Mondo <m...@m...mondo>

    szerszen wrote:

> [...]
    >
    > on wie co ma robic, a pyta sie czy gosc zgodnie z prawem moze tam
    > zamieszkac, wedlug mnie nie, ty zdaje sie twierdzisz cos innego

    wlasnie to jest sendo sprawy, bo z tej dyskusji nie wynika jasno czy
    moze czy nie... Jesli moze to nie pozostaje nic innego jak splacic go w
    czesci ktorej zada.Niestety, bo jest to po prostu oddanie mu kasy ktora
    mu sie nei nalezy w zaden sposob.

    Mondo

  • 30. Data: 2007-07-06 12:21:19
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 06 Jul 2007 12:33:23 +0100, Mondo napisał(a):

> [...]
    > moze czy nie... Jesli moze to nie pozostaje nic innego jak splacic go w
    > czesci ktorej zada.Niestety, bo jest to po prostu oddanie mu kasy ktora

    Teoretycznie (chyba) nie może, tylko sprawę komplikuje fakt że tam
    mieszka jego matka. A ona może mieć pewne opory przed wezwaniem policji
    na własnego syna.

    p. m.