  • 11. Data: 2007-07-05 12:19:16
    Temat: Re: spadek - sprawa rodzinna
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:f6imgu$bj7$1@inews.gazeta.pl...

    > Dlaczego?

    bo w polsce oprocz prawa wlasnoci, istnieje taki ewenement jak prawo
    posiadania, powoduje to np takie wkiatki, ze jak wynajmiesz komus swoje
    wlasne mieszkanie, a on po jakims czasie przestanie ci placic, to nie dosc
    ze nie mozesz go wywalic ze swojego wlasnego mieszkania, to jeszcze musisz
    zaplacic za sprawe sadowa, (oczywiscie jak wygrasz koszty jej bedzie
    musial poniesc wynajmujacy, ale to i tak niczego nie zmienia), dodatkowo
    sprawa bedzie sie ciagnela pewnie miesiacami, a ty na zlodzieju bedziesz
    dodatkowo tracil, poniewaz nie dosc ze nic nie zarobisz na wynajmie, to
    muszisz oplacac czynsz, wode bo inaczej dlug bedzie narastal tobie ;),
    najciekawsze jest jednak na koniec, jak juz wygrasz sprawe, wyrok sie
    uprawomocni, dostaniesz nakaz eksmisji dla delkwenta, to jesli gmina nie
    ma, a na 99% miec nie bedzie, to bedziesz musial zlodziejowi zapewnic
    lokal zastepczy, do ktorego bedziesz mogl go wyeksmitowac za pomoca
    komornika :)

  • 12. Data: 2007-07-05 12:35:44
    Od: Mondo <m...@m...mondo>

    NoMAD wrote:

    > Ale on przyjdzie do siebie... w koncu odziedziczył jakis ułamek...

    Wlasnie rodzina chce go splacic w czesci mu prawnie naleznej.
    Ale on mowi ze nie przyjmie tak malego udzialu i jesli go nie spacimy w
    czesci wiekszej to sie wprowadzi.

    Mondo

  • 13. Data: 2007-07-05 13:20:37
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mondo" <m...@m...mondo> napisał w wiadomości

    > Wlasnie rodzina chce go splacic w czesci mu prawnie naleznej.
    > Ale on mowi ze nie przyjmie tak malego udzialu i jesli go nie spacimy w
    > czesci wiekszej to sie wprowadzi.

    to uswiadomcie go ze, albo dostanie to co chcecie mu dac albo nie dostanie
    nic, i nigdzie sie ie wprowadzi bez zgody matki, a jesli zrobi to sila to
    policja go szybciutko usunie i jeszcze bedzie mial nasrane w papierach

  • 14. Data: 2007-07-05 13:21:46
    Od: Mondo <m...@m...mondo>

    szerszen wrote:

> [...]
    > dostanie nic, i nigdzie sie ie wprowadzi bez zgody matki, a jesli zrobi
    > to sila to policja go szybciutko usunie i jeszcze bedzie mial nasrane w

    No i tak tez mielismy zamiar zrobic, niniejsza dyskusja utwierdzila nas
    w tym przekonaniu...

    pzdr,

    Mondo

  • 15. Data: 2007-07-05 13:26:51
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

> [...]
    > ma, a na 99% miec nie bedzie, to bedziesz musial zlodziejowi zapewnic
    > lokal zastepczy, do ktorego bedziesz mogl go wyeksmitowac za pomoca

    A skąd wnosisz, że owa lokatorka ma jakieś skuteczne uprawnienie względem
    innego współwłasciciela (tu spadkobiercy)?
    Łaczy ich jakiś stosunek prawny?
    Podzielili ten budynek do uzywania między siebie (quad usum)?

    A może spadkobierca wszedł w sytuację prawna spadkodawcy i odziedziczył po
    nim też "prawo posiadania"? Pomyslałeś o tym?

  • 16. Data: 2007-07-05 13:29:03
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Wlasnie rodzina chce go splacic w czesci mu prawnie naleznej.
    > Ale on mowi ze nie przyjmie tak malego udzialu i jesli go nie spacimy w

    Jesli dokonacie podziału spadku w ten sposób, że go spłacicie, to on
    przestanie byś współwłaścicielem nieruchomości. Wtedy może sobie zamieszkać,
    ale za zgodą właścicieli.

  • 17. Data: 2007-07-05 13:41:35
    Od: Mondo <m...@m...mondo>

    NoMAD wrote:

    > Jesli dokonacie podziału spadku w ten sposób, że go spłacicie, to on
    > przestanie byś współwłaścicielem nieruchomości. Wtedy może sobie zamieszkać,
    > ale za zgodą właścicieli.

    Wiem, ze tu nie ma implikacji w ta strone, ale czy mam przez to
    rozumiec, ze teraz bez zgody jednak moze sie wprowadzic gdyz prawnie mu
    sie nalezy pewna czesc domu po ojcu? (przypominam ze sprawa spadkowa nie
    jest przeprowadzona)

    Mondo

  • 18. Data: 2007-07-05 13:59:42
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > Wiem, ze tu nie ma implikacji w ta strone, ale czy mam przez to rozumiec,
    > ze teraz bez zgody jednak moze sie wprowadzic gdyz prawnie mu sie nalezy
    > pewna czesc domu po ojcu?

    Moim zdaniem tak. Nikt go stamtąd nie wyrzuci.

    > (przypominam ze sprawa spadkowa nie jest przeprowadzona)

    To może być argument ale marny i nietrwały. Postepowanie o stwiedzenie
    nabycia spadku będzie go kosztować 50 zł albo nawet za darmo jeśli go nie
    stać. A jak będzie upierdliwy, to zawiadomi Sąd Wieczystoksięgowy, że
    współwłaściciele nie ujawnili swojego prawa. I mogą być kary pienięzne....

  • 19. Data: 2007-07-05 14:04:24
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > A może spadkobierca wszedł w sytuację prawna spadkodawcy i odziedziczył
    > po nim też "prawo posiadania"? Pomyslałeś o tym?

    prawo posiadania ma ten, kto akutalnie tam zamieszkuje, bo na tym wlasnie
    polega prawo posiadania, jego sie nie dziedziczy

  • 20. Data: 2007-07-05 14:08:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Moim zdaniem tak. Nikt go stamtąd nie wyrzuci.

    ale twoje zdanie nie ma znaczenia

    nie moze tam zamieszkac bez zgody matki, a wywali go policja jesli ona ja
    wezwie

    > To może być argument ale marny i nietrwały. Postepowanie o stwiedzenie
    > nabycia spadku będzie go kosztować 50 zł albo nawet za darmo jeśli go
    > nie stać.

    i co mu to da, nic, nadal nie bedzie mogl tam zamieszkac jesli matka na to
    nie pozwoli, przestan macic czlowiekowi jesli nie wiesz co mowisz

    tak jak ty nie masz prawe wejsc do swojego mieszkania jesli je wynajmujesz
    i jesli lokator ci na to nie pozwoli, tak i ona nie ma prawa tam wejsc, a
    tym bardziej zamieszkac jesli matka mu nie pozwoli

    prawo posiadania w tym wypadku jest nadrzedne nad prawem wlasnosci, smutne
    to ale prawdziwe