  • 1. Data: 2003-10-30 05:43:32
    Temat: spadek - ja wyegzekwowac postanowienie ...
    Od: "Pat" <n...@i...pl>

    Witam,
    Mam postanowienie o nabyciu spadku.
    Jest to udzial w nieruchomosci (dom+dzialka).
    Natomiast praktycznie jest to tylko prawo gdyz nie moge
    korzystac w zaden sposob z tej nieruchomosc (piekna historia w najblizszej
    rodzinie)
    Bede chcial uzyskac przynajmniej wpis w ksiedze wieczystej - zostanie jakis
    slad na przyszlosc, dla dzieci...
    Natomiast mam pytanie: czy jest mozliwe zmuszenie (w granicach prawa ;)
    obecnego uzytkownika (wspolwlasciciela) nieruchomosci (moja mamusia) do tzw
    splacenia mnie?
    Poniewaz dom jest duzy i jego czesc jest wynajmowana, czy jestem w stanie
    wymowic umowy wynajmu z lokatorami
    (kto ma to wyegzekwowac? Mam wzywac policje???) i czerpac jakies korzysci z
    prawa do nieruchomosci?
    Dzieki za wszystkie uwagi
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-10-30 05:50:06
    Temat: Re: spadek - ja wyegzekwowac postanowienie ...
    Od: "Pat" <n...@i...pl>

    Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w wiadomości

    > przeprowadzić postępowanie o dział spadku
    >
    > KG

    Z tego co wiem wpis do KW moge uzyskac bez postepowania o dzial spadku - to
    prawda?
    Czy jesli przeprowadze postepowanie o dzial spadku to bedzie mozliwa
    "egzekucja" tzn wykonalnosc postanowienia? W jaki sposob?
    P.

  • 3. Data: 2003-10-30 05:50:44
    Od: kam <X...@X...plX>

  • 4. Data: 2003-10-30 10:49:40
    Od: "Mała" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pat" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy jesli przeprowadze postepowanie o dzial spadku to bedzie mozliwa
    > "egzekucja" tzn wykonalnosc postanowienia? W jaki sposob?

    Jeśli dom da się fizycznie podzielić na każdego ze współwłaścicieli - to tak
    będzie,wtedy będziesz miał swoją częśc i będziesz mógł wyrzucic osobę
    wynajmująca.Jeśli dom nie da się podzielić-sąd może dom przyznać jednej
    osobie z nakazem spłaty pozostałych współwłaścicieli