  • 1. Data: 2003-10-30 06:51:23
    Temat: Obowiązek najemcy?.
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Witam,
    Stara kamienica bez CO. Pion wodociągowy biegnie po
    ścianie w kuchni od parteru do II piętra i na każdej
    kondygnacji ma rozgałęzienia przechodząc przez ścianę
    do mieszkań "sąsiadujących". Razem ten pion zasila w
    wodę 6 mieszkań.
    Mieszkanie z którego "zaczyna bieg" ów pion jest
    niezamieszkałe, ale czynsz lokatorka regularnie opłaca.
    Problem jest taki iż gdy przychodzą mrozy to ten pion
    w tym nieogrzewanym mieszkaniu po prostu zamarza
    i 5 mieszkań do chwili ustąpienia mrozów nie ma wody.
    Piszę 5 gdyż nie liczę tego pustego. Lokatorzy co zimę
    burzą się na tę powtarzającą się sytuację, a RED-BUD
    (mieszkania komunalne) odpowiada, że nic nie mogą
    zrobić gdyż "ona" płaci czynsz i wszystko jest OK!
    Moim zdaniem nie jest "OK" i owa lokatorka może sobie
    tam nie mieszkać, ale musi dbać o to aby ten pion nie
    zamarzał.
    Powinny być jakieś przepisy to regulujące, ale nie wiem
    gdzie tego szukać. Może ktoś by mnie przybliżył to tego
    tematu?.
    Dzięki za wszelkie odpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Bądź uroczy dla swoich wrogów - nic ich bardziej nie złości."

  • 2. Data: 2003-11-02 15:05:29
    Temat: Re: Obowiązek najemcy?.
    Od: "Wirtualna" <p...@s...com>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > Powinny być jakieś przepisy to regulujące, ale nie wiem
    > gdzie tego szukać. Może ktoś by mnie przybliżył to tego
    > tematu?.

    najm komercyjny - KC
    najm lokatorski - ustawa o najmie lokali

    w pierwszym przypadku obowiazek ciazy na wynajmujacym a nie na najemcy
    w drugim (na zdrowy rozum tez), ale nie mam na ten temat zielonego pojecia

    W,