  • 1. Data: 2002-11-08 17:19:08
    Temat: spadek - ciag dalszy ;-(
    Od: Iksow <I...@p...onet.pl>

    Witam,
    Dzis mialem sprawe spadkowa po moim ojcu.
    Sedzia wyznaczyl kto jaki ma udzial w spadku.

    Kwestia polega na tym:
    Spadkobiercy chca aby majatek otrzymala mama.
    Mozna to zrobic notarialnie jako dzial spadku,
    ale czesc spadkobiercow przebywa za granica (wiec sa problemy takie
    ze pelnomocnictwo do dzialu spadku kosztuje i to sporo bo musi byc w
    formie
    aktu notarialnego).

    Sedzia powiedzial natomiast ze jesli jest zgoda to mozna sadownie
    zrealizowac to ze wlascicielem wszystkich nieruchomosci bedzie mama.
    Osoby przebywajace za granica moga przeslac o zrzeczeniu sie spadku
    na rzecz mamy wymieniajac w oswiadczeniu dokladnie nieruchomosci
    jakich sie
    zrzekaja (oswiadczenia musza miec potwierdzenie podpisu,
    ale to jest znacznie tansze niz akt notarialny).

    Nie zrozumialem natomiast jaki wniosek mam zlozyc
    po uprawomocnieniu sie wyroku.
    Moze ktos mnie poratowac jaki to ma byc wniosek
    (nie jestem pewien czy nie o sadowy dzial spadku)?
    poza tym sedzia mowil ze trzeba wtedy wniesc jakas oplate,
    nie wiem czy nie chodzi o jakies wadium?

    Moze ktos mi to wytlumaczyc?
    Jakie wtedy sa oplaty?
    jak wyglada sprawa z urzedem skarbowym - kto placi i ile?

    --
    Iksow
    i...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-12-04 09:49:24
    Temat: Bardziej pytanie niz odpowiedz
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    Iksow wrote:
> [...]
    > jakich sie
    > zrzekaja (oswiadczenia musza miec potwierdzenie podpisu,
    > ale to jest znacznie tansze niz akt notarialny).
    Mam bardzo podobny problem:
    Jest spadek a moj brat przebywa zagranica. Powiedziano mi
    ze w takim przypadku nalezy zalatwic potwierdzone notarialnie
    pelnomocnictwo "dla doreczen" i do "zlozenia oswiadczenia" o przyjeciu
    lub odrzuceniu spadku ustanawiajac pelnomocnikiem ktoregos ze
    pozostalych spadkobiercow. Z tego co piszesz to "przyjecie" spadku
    wymaga wystawienia innego (drozszego) dokumentu potwierdzonego
    notarialnie niz "odrzucenie". Czy "odrzucenie" mozna zalatwic w
    konsulacie?

    Pozdrawiam
    D.