  • 1. Data: 2002-11-08 16:21:18
    Temat: Proszę o pomoc
    Od: "XXX" <p...@o...pl>

    Szanowni Państwo proszę Was o pomoc w rozwikłaniu bardzo ciężkiej i trudnej
    sytuacji mojego podopiecznego.
    Sprwa dotyczy sytuacji człowieka niepełnosprawnego chorego psychiczniepo
    uzależnionego od środków wziewnych eksmisji z lokalu socjalnego - wbraew
    oczywiście ustawie o ochronie praw lokatorów. Obecnie bezdomnego.
    Z powodu stwarzania realnego zagrożenia życia dla Rodziny rodzina nie
    może go przyjąć pod swój dach.
    Złożyłem wniosek do MOPS - u w sprawie mieszkania chronionego lecz MOPS
    zwala obowiązek na rodzinę i twierdzi iż to rodzina powinna sama rozwiązać
    postały problem.
    W schronisku dla bezdomnych nie może mieszkać ponieważ jest osobą
    uzależnioną, sąd odmówił przymusowego leczenia odwykowego i psychiatrycznego
    a DPS otrzyma za 9 lat.
    Problem jest o wiele szerszy nie można opsać sytuacji w jakiej się zanlazł
    mój podpopieczny i jego rodzina.
    Dlatego proszę Państwa o radę jak należało by udzielić najlepszej pomocy w
    takim przypadku, kiedy wszyscy odwracają się od nich i ich problemu nikt im
    nie chce pomóc, a rozwiązaniem tego problemu jest pomoc dla człowieka, jego
    godności i poszanowania życia (ponieważ on zamarznie na ulicy).
    Dziękuje

  • 2. Data: 2002-11-08 16:59:33
    Temat: Re: Proszę o pomoc
    Od: "XXX" <p...@o...pl>

  • 3. Data: 2002-11-08 17:35:18
    Temat: Odp: Proszę o pomoc
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]

    mało danych co to znaczy " mój podopieczy"
    czy mam do czynienia z kuratorem społecznym? czy pracownikiem socjalnym
    jak to możliwe w takim układzie ,że jestem opiekunem a nie znam procedury i
    praw jakie mi przysługują ?

  • 4. Data: 2002-11-08 18:32:22
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik XXX <p...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aqgtel$j7u$...@n...tpi.pl...

    aż mnie tu trafia ,nasuwa mi sie kolejne pytanie MOPSy i inne istytucje
    czemu to ma służyć ? Tak pięknie się ogłaszają a żerują na biednych ludziach
    robiąc ich w konia...jestem oburzona i wściekła na te beznadziejne
    instytucje.
    Mam pytanie czy te niedouczone panie w MOPSie czyłały ustawy na temat
    wnioskowania w podobnych sprawach.
    Jaka była sytuacja w sądzie ? kto składał wniosek ,że sąd nie zaakceptował
    udzielenia pomocy?
    W oparciu o jaką ustawe ta sprawa trafiła do sądu ?

    Sandra

  • 5. Data: 2002-11-09 14:28:10
    Od: "XXX" <p...@o...pl>

    Mój podopieczny nie jest osobą ubezwłasnowolnioną.
    Jest osobą niepełnosprawną w stopniu umiarkowanym tego też tytułu pobiera
    zasiłek stały z OPS w Kwocie 418 zł.
    Z wnioskiem o eksmisję osoby niepełnosprawnej wystąpiła gmina, nie wiem jaką
    ustawą się kierował Sąd - ja znam tylko jedną "O ochronie praw lokatorów
    ..." która zabrania eksmitować osoby niepełnosprawne na " bruk"
    Obecnie toczy się bój o mieszkanie chronione dla mojego podopiecznego, bo
    nie kwalifikuje się do schroniska dla bezdomnych wg. bab z OPS

  • 6. Data: 2002-11-14 16:57:42
    Od: p...@p...onet.pl

    Nie jest tak jak piszesz, gdyż rodzina robi wszystko by udzielić mu pomocy, po
    rozmowie z jego rodziną doewiedziałem się, że nie jest ubezwłasnowolniony,
    kożysta z pełni władz. Jedyne co w obecnej chwili mogli zrobić to złożyli
    wniosek do sądu o umieszczenie w DPS, z nadzieją, że skróci to okres
    oczekiwania na miejsce z 9 lat. Rodzina jest terroryzowana w dosłownie przez
    swojego członka rodziny, a umieszczenie w zakładzie karnym osoby chorej nie
    jest rozwiązaniem. Czekają na odpowiedź od OPS w sprawie mieszkania chronionego
    wg. ustawy o pomocy społecznej art. 21.
    OPS nic nie robi by udzielić rodzinie jak i mojemu podopiecznemu pomocy
    adekwatnej co do okliczności - schronienie. Schronisko dla bezdomnych odmówiło
    przyjęcia go pod swój dach, a rodzina się boi o swoje życie, i życie 5
    miesięcznego dziecka.
    Moj podopieczny ma 29 lat, a OPS nie wiem czy jest instytucją udzielającą
    pomocy tylko z nazy cz też powinien pomóc mojemu podopiecznemu i rodzinie.
    Sytuacja, o której pisze nie powinna zaistnieć, gdyż Ustawa o ochronie praw
    lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie kodeksu cywilnego art. 14 tej
    ustawy zabrania eksmisji osób niepełnosprawnych, podopiecznych OPS itp. na
    bruk , a w przypadku, gdy gmina zabrała mu to mieszkanie powinna dać jakieś
    inne mieszkanie a nie eksmitować na bruk.
    Szanowni Grupowicze proszę was o pomoc (radę) co powinienem powiedzieć
    rodzinie i mojemu podopiecznemu jak ich pokierować by udzielono pomocy w formie
    schronienie, gdyż człowiek nie powinien żyć na ulicy.

  • 7. Data: 2002-11-14 21:52:42
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:7...@n...onet.pl...
> [...]
    formie
    > schronienie, gdyż człowiek nie powinien żyć na ulicy.

    a zobacz ilu mieszka i co ? co ten art.21 o pomocy ,co MOPS-y ,co rząd,
    gminy ? A kto się tym przejmuje ? Rodzina jest od tego by pomóc, piszesz ,że
    żyje w pełni władzy, a ja pytam więc o co tu chodzi? Dlaczego go eksmituja?
    długi? nieporadność ? więc ?twój podopieczny ? a rodzina chciałaby żeby tak
    coś się załatwiło bez bólu ? nie gwarantujac mu prawnej opieki? więc pytam
    ?to zdrowy człowiek? czy wymagający osoby,klóra by poruszyła niebo i ziemie
    celem pozytywnego załatwienia. Nie chcę Ciebie oskarżać bo nie jestes tu
    niczemu winny ale czuję jakąś nieudolność w załatwianiu , co masz
    powiedziec rodzinie ? Wiesz to nie sztuka pozbyć się problemu , nic z nieba
    nie spada a zwłaszcza w tym naszym teraz popieprzonym kraju.O jakim
    zagrożeniu piszesz 5 miesięcznego dziecka?
    I jak pisałam te wszystkie istytucje MOPS-y , zrzeszenia dot. przemocy i
    innych wpieprzyłabym do jednego wora i do rzeczki ,skoro nie potrafią
    pamagać to na cholere tyle tych istytucji, a przejdz się zobacz jak żyją Ci
    ludzie dorabiający się na krzywdzie ludzkiej.Sąd da Ci miejsce szybciej hmm
    ,ustawa zabrania ?
    Czuję cholerną nieudolność, a i rodzine rozszalałą,która chciałaby się jak
    najszybciej pozbyć problemu idąc na łatwiznę.
    Niegdy nie wierzyłam w MOPS-y hmm,kiedyś ktoś z MOPS-u powiedział mi taką
    rzecz było to z 2 lata temu do dzisiaj nie mogę się pozbierać ,że tak można
    było powiedzieć. A mianowicie miałam problem,szukałam rozwiazania dla jakieś
    osoby ,szukałam bo usilnie chciałam pomóc i pewna osoba z MOPS-u w luźnej
    rozmowie z czarującym uśmiechem mi powiedziała " Sandra ale jestes
    nawiedzona nie wiesz co z tym zrobić hehe koszalin ...spytałam co takiego ?
    powtórzyła mi " ja jak mam problem taki jak ty to takie pismo leci do
    koszalina rozumiesz? albo na dolną półkę , więc jakiej pomocy oczekujesz
    skoro gdzie sie nie obrócisz to chamstwo i bezradność a ustawy,których nie
    można egzekwować szkoda tylko ,ze są z twardego papieru ...wiesz chyba o co
    mi chodzi .I poki w tej rodzinie nie ruszy się głową a nie jak szybko by sie
    pozybć to nic nie załatwią , a i Twoja praca jest jak tego co z motyką na
    słońce idzie.

    Sandra