  • 1. Data: 2002-11-08 15:08:30
    Temat: prawo autorskie a zdjecia znaczkow pocztowych
    Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl>

    Witam!

    Moze po takim sformulowaniu pytania ktos mi odpowie.

    Chodzi o to na jakiej zasadzie mozna publikowac obrazki znaczkow pocztowych
    i kart telefonicznych (takze banknotow i monet). Posiadam oryginal, skanuje
    go i publikuje (w czasopismie czy na stronie). Publikuje jako obrazek karty
    czy znaczka - w calosci. Na zdjeciu jest calosc, nie fragment.
    Nie publikuje tego jako zdjecie czegos tam (tego co jest akurat na znaczku)
    tylko jako ten konkretny znaczek czy ta konkretna karte. Podaje kraj wydania
    (czyli wiadomo, ze wydala to telekomunikacja czy poczta tego panstwa).

    Odpowiedz na to pytanie jest dla mnie dosc wazna...

    Pozdrawiam,
    Joanna

  • 2. Data: 2002-11-09 08:10:33
    Od: "Michal Ch" <m...@N...pl>

    Witaj

> [...]

    wydania
    > (czyli wiadomo, ze wydala to telekomunikacja czy poczta tego panstwa).

    Istotne jest w jakim celu mają być publikowane zdjęcia - czy będzie się
    z tym łączyć osiąganie korzyści majątkowych? Czy słuzy to ich sprzedaży,
    wymianie, promocji? Może publikacja ma charakter wyłącznie edukacyjny?
    Czy zdjęcia będą publikowane w formie jakiegoś zbioru,
    a może będzie to prezentacja własnej prywatnej kolekcji?

    W takich sytuacjach trudno o generalne stwierdzenia i trzeba wziąć pod
    uwagę indywidualne okoliczności - więcej szczegółów może znacznie
    rozjaśnić sprawę.

    Pozdrawiam :-)
    Michał