  • 1. Data: 2002-11-08 17:04:51
    Temat: kanar a 14 latek
    Od: "CEzar" <a...@w...pl>

    otrzymał coś takiego "Dowód nałożenia kary specjalnej...."
    za "bilet wielokrotnie skasowany"
    - Był 2 razy skasowany w tym samym kasowniku i ten sam kurs (pierwsze
    odbicie b. mało wyraźne i po prostu poprawił )
    - został wysadzony z autobusu w polu
    - wiek 14 lat
    Dorwałem kanara: Nie potrafił mi podać podstawy prawnej, twierdził że 2X
    skasowany to trzeba płacić,
    ale sie powstrzymałem.
    Co to jest ta opłata specjalna?? Mandat nie, więc jaki jest status prawny
    takiego skserowanego świstka???
    Uczę chłopaka uczciwości, ale to było ostatni raz :(

    Jakieś sugestie, porady??
    CEzar

  • 2. Data: 2002-11-08 23:49:06
    Temat: Re: kanar a 14 latek
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Nov 2002, CEzar wrote:

    >+ otrzymał coś takiego "Dowód nałożenia kary specjalnej...."
    >+ za "bilet wielokrotnie skasowany"
    >+ - Był 2 razy skasowany w tym samym kasowniku i ten sam kurs (pierwsze
    >+ odbicie b. mało wyraźne i po prostu poprawił )

    No to niewątpliwie kanar przekroczył wszystkie regulaminy :(
    [...]
    >+ Co to jest ta opłata specjalna??
    >+ Mandat nie, więc jaki jest status prawny
    >+ takiego skserowanego świstka???

    Takiego jak niezapłacony bilet (np. kredytowy; na kolei
    można "wziąć" na normalny przejazd !)

    >+ Jakieś sugestie, porady??

    Nie zapodałeś na dzień dobry *jaka firma*: oczywiście
    przeczytać regulamin i taryfę ! W części firm przewozowych
    jest do wglądu (czasem tylko "wyciąg") w pojeździe.
    Jeśli np. KZK to:
    http://www.kzkgop.com.pl/start/?type=html
    ...i wybrać "cennik opłat i taryfa", tam są "zasady porządkowe"...

    Napisano jak i gdzie należy iść się kłócić :)
    "Kanara"... Hm... pozywać do sądu ? Był bezczelny bo zakładał
    że nikomu nie będzie się chciało. Ale może skarga w "firmie"
    pomoże.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-11-09 08:42:01
    Od: s...@p...onet.pl

    > Jakieś sugestie, porady??

    Akurat artykulik na podobny temat w onecie znalazłam.
    Optymistyczny :-)

    http://info.onet.pl/585531,11,item.html

    Może też zażądaj odszkodowania? Jakby się udało to i efekt wychowawczy by był:
    dowód na to, że uczciwość popłaca :-D (Tylko czy to uczciwe wobec dziecka taką
    głupotę mu wmawiać...?)

    > CEzar

    Marta