  • 21. Data: 2009-09-04 03:04:31
    Temat: Re: spadek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ALEX Przekliniak wrote:

    > Nie rozumiesz idei. To nie chodzi o to bym to rozdał, ale o to bym to
    > odrzucił. Zresztą to nieistotne, już wie i wydziedziczy mnie :-D

    Nie można wydziedziczyć bez powodu. Jest to nieskuteczne. Napisanie
    nawet w testamencie, że cię wydziedzicza nie ma żadnego znaczenia jeśli
    nie poda przyczyny wydziedziczenia. To że się na niego obraziłeś to za mało.
    Może sporządzić testament i zapisać całość komuś innemu niż tobie.
    Wówczas nic nie dostaniesz, ale pozostanie ci prawo do zachowku, z
    którego skorzystać nie musisz.
    Wydziedziczenie pozbawia cię również prawa do zachowku, ale tak jak
    wyzej musi byc powod wydziedziczenia. Inaczej taki zapis nie ma żadnej
    wartości.

    Skoro się dogadaliście co do tematu, to zaproponuj mu wędrówkę do
    notariusza i zrzeczenie się spadku. Wówczas będzie to skuteczne i trwałe.

    Jeśli nie będzie testamentu, to po jego śmierci pozostaje ci tylko
    odrzucenie spadku i o ile nie bedziesz mial w tym czasie dzieci spadek
    dostanie ktoś inny.

    A tak swoją szosą, ciekawe za ile lat będziecie chcieli to oboje
    odkręcić i czy zdążycie, czy tez będzie już za poźno.
    Nerwy są złym doradcą. Proponuję odłożyć temat na jakieś parę lat i
    dopiero wtedy do niego na spokojnie powrócic. Ludzie sie zmieniają. I ty
    i on.

  • 22. Data: 2009-09-04 03:40:05
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    witek ni au koto ha itsumo tanosii

> [...]
    > Wydziedziczenie pozbawia cię również prawa do zachowku, ale tak jak
    > wyzej musi byc powod wydziedziczenia. Inaczej taki zapis nie ma żadnej

    No to co wybierzemy?
    N1 - związałem się z prostytutką
    N2 - wielbiciel Cesarskiej Armii Japonii
    N3 - interesuje się Waffen-SS

    > Skoro się dogadaliście co do tematu, to zaproponuj mu wędrówkę do
    > notariusza i zrzeczenie się spadku. Wówczas będzie to skuteczne i
    > trwałe.

    Nie zrobi tego.

    > Jeśli nie będzie testamentu, to po jego śmierci pozostaje ci tylko
    > odrzucenie spadku i o ile nie bedziesz mial w tym czasie dzieci spadek
    > dostanie ktoś inny.

    Oprócz jego kobiety jestem *jedynym* spadkobiorcą.

> [...]
    > Nerwy są złym doradcą. Proponuję odłożyć temat na jakieś parę lat i
    > dopiero wtedy do niego na spokojnie powrócic. Ludzie sie zmieniają. I

    Nie ma takich możliwości

    --
    ALEX Przekliniak, Rozpoczęła się era Wojen Klonów ]:-D

  • 23. Data: 2009-09-04 03:54:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ALEX Przekliniak wrote:

    > No to co wybierzemy?
    > N1 - związałem się z prostytutką
    > N2 - wielbiciel Cesarskiej Armii Japonii
    > N3 - interesuje się Waffen-SS

    Żadne z tego. I to nie ty będziesz wybierał tylko on.

    Do wyboru ma

    1.wbrew woli spadkodawcy postępuje uporczywie w sposób sprzeczny z
    zasadami współżycia społecznego;
    2.dopuścił się względem spadkodawcy albo jednej z najbliższych mu osób
    umyślnego przestępstwa przeciwko życiu, zdrowiu lub wolności albo
    rażącej obrazy czci;
    3.uporczywie nie dopełnia względem spadkodawcy obowiązków rodzinnych

    > Nie zrobi tego.

    Skoro nie chce zrobić tego, to dlaczego miałby cię chcieć wydziedziczyć.
    To się kupy nie trzyma.
    Skoro chce ci coś dać to nie możesz mu tego zabronić. Możesz tego
    ewentualnie potem nie przyjąć, ze skutkiem, że dotaną to twoje dzieci.

    Jak nie będzie ci chciał dać niczego to w testamencie zapisze to innym,
    Jak narazie to ty nie chcesz wziąć, a nie on dać.

    > Oprócz jego kobiety jestem *jedynym* spadkobiorcą.

    ...ustawowoym.

    W testamencie może zapisać wszystko nawet schronisku dla zwierząt.
    Więc tym bardziej nie stoi na przeszkodzie, żeby zapisał wszystko "jego
    kobiecie" i to ona dostanie wszystko.
    Tylko musi chcieć to zrobić.
    jak się uprze, że ci da, to nic nie możesz z tym zrobić, oprócz
    "niewzięcia" po jego śmierci.

    > Nie ma takich możliwości

    Tego nie wiesz.

  • 24. Data: 2009-09-04 03:57:32
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    witek ni au koto ha itsumo tanosii

    > odpisalem ci w innym poście.
    >
    > Jeśli sie nie dogadacie co do zrzeczenia się spadku, to inaczej niż
    > przy zrzeczeniu, odrzucenie spadku spowoduje przejście go na twoje
    > dzieci. A tego o ile są niepełnoletni odrzucic się nie da bo sąd się
    > na to nie zgodzi. W efekcie spadkobiercami zostaną twoje dzieci
    > zamiast ciebie. No chyba, że ci to odpowiada.

    Dokładnie mi to pasuje. Bo nie ma dzieci. I nigdy nie będzie. Najprościej
    byłoby jakby ją poślubił i wtedy nie miałbym problemu.

    -- ALEX
    - Billy Ty coś wiesz.. co to jest?!
    - Boje się.
    - Gówno prawda Ty się niczego nie boisz..
    - Wszyscy zginiemy..

  • 25. Data: 2009-09-04 04:13:52
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

> [...]

    > Do wyboru ma
    >
    > 1.wbrew woli spadkodawcy postępuje uporczywie w sposób sprzeczny z

    Odpada

    > 2.dopuścił się względem spadkodawcy albo jednej z najbliższych mu osób
    > umyślnego przestępstwa przeciwko życiu, zdrowiu lub wolności albo
    > rażącej obrazy czci;

    Odpada

    > 3.uporczywie nie dopełnia względem spadkodawcy obowiązków rodzinnych

    To ma sens, prawie rok nie utrzymujemu jakichkolwiek kontaktów.

> [...]
    >
    > Jak nie będzie ci chciał dać niczego to w testamencie zapisze to
    > innym, Jak narazie to ty nie chcesz wziąć, a nie on dać.

    Bo wizyta u notariusza to koszta. A on jest niewyobrażalnie chytry

    > ...ustawowoym.

    A znasz jakichś innych?

> [...]
    > kobiecie" i to ona dostanie wszystko.
    > Tylko musi chcieć to zrobić.
    > jak się uprze, że ci da, to nic nie możesz z tym zrobić, oprócz

    I właśnie na to liczę.

    > Tego nie wiesz.

    Ja to wiem. My się nigdy nie pogodzimy.

    --
    ALEX Przekliniak, generał lejtnant, Mobilizacja to wojna i innego
    wytłumaczenia dla niej nie ma, B M Szaposznikow, Marszałek ZSRR.

  • 26. Data: 2009-09-04 05:36:39
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    witek ni au koto ha itsumo tanosii

    Wielki Pan Dyrektor nie może pozwolić sobie na to by jego synową została
    zwykła prostytutka.
    On mi tego nigdy nie wybaczy.

  • 27. Data: 2009-09-04 11:38:56
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Zrozum ojca, tez byś się czuł głupio, gdyby synowa Ci obciągała.

    -----

  • 28. Data: 2009-09-04 12:10:40
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    ąćęłńóśźż ni au koto ha itsumo tanosii

    > Zrozum ojca, tez byś się czuł głupio, gdyby synowa Ci obciągała.

    Jak go znam, nie zrobił tego. Za bardzo chytry. Tańsze były skoki w bok.

    -- ALEX Przekliniak

  • 29. Data: 2009-09-04 13:14:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ALEX Przekliniak wrote:

    > Dokładnie mi to pasuje. Bo nie ma dzieci. I nigdy nie będzie.
    > Najprościej byłoby jakby ją poślubił i wtedy nie miałbym problemu.

    No to jak ci to pasuje, to w zasadzie, możesz teraz nic nie robić.
    Po jego śmerci odrzucasz spadek i już. Masz na to 6 miesięcy.
    Dostanie go wówczas ktoś inny.

  • 30. Data: 2009-09-04 13:19:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ALEX Przekliniak wrote:

    > To ma sens, prawie rok nie utrzymujemu jakichkolwiek kontaktów.

    Ale to on by musiał o tym zdecydować. Ty nie masz tu prawa głosu.

    > Bo wizyta u notariusza to koszta. A on jest niewyobrażalnie chytry

    Testament nie musi być notarialny.
    Na zwyklej kartce papieru wystarczy go spisać. Na kartkę i długopis
    możesz mu dać.
    Wystarczy miejscowość, data
    Całość swojego majątku zapisuję pani Kowalskiej.
    podpis.
    Sporządzone w całości przez niego pismem odręcznym.
    I masz problem z głowy.

    > A znasz jakichś innych?

    tak testamentowych.

    Wówczas i ona będzie zabezpieczona, bo jak nie są w formalnym związku to
    jej się nic bez testamentu nie należy. A zgodnie z ustawą jak ty to
    odrzucisz i nie będzie żadnej innej rodziny to całość przejmie państwo.