  • 1. Data: 2007-05-04 19:03:30
    Temat: spadek
    Od: "Madrin" <m...@N...pl>

    Witam
    pisze wlasciwie w imieniu mamy
    tydzien temu zmarl mi tata
    wiadomo cale to zalatwienie wszystkich formalnosci, bieganina
    zle to na nia dziala
    a jeszcze wszyscy zyczliwi z kazdej strony podtykaja swoje rady:/
    w zwiazku z tym mam pytanie
    jako ze dopiero po weekendzie mozemy udac sie do sadu
    a wolalabym uspokoic ja wczesniej
    mama jest wlasciwielem samochodu
    tata byl wspolwlascicielem
    teraz trzeba podobno w sadzie ustalic wlasnosc na mame
    czy odbedzie sie to bez problemow?
    bo "zyczliwi" podpowiadaja ze w takim wypadku do samochodu ma prawo jeszcze
    np. brat taty...
    staralam sie troszke poczytac o prawie spadkowym
    i wydaje mi sie ze w pierwszej kolejnosci ma prawo wlasnie wspolmalzonek
    potem dzieci
    dopiero potem rodzice czy rodzenstwo...
    jest ktos kto zetknal sie z podobnym przypadkiem
    i moglby sluzyc rada
    bede bardzo wdzieczna

    --
    pozdrawiam
    Madrin

  • 2. Data: 2007-05-04 19:13:57
    Temat: Re: spadek
    Od: "Madrin" <m...@N...pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > tylko współmałżonek i dzieci
    >
    > KG

    bardzo dziekuje!

    --
    pozdrawiam
    Madrin

  • 3. Data: 2007-05-04 19:14:40
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

  • 4. Data: 2007-05-04 20:34:57
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Samochodem się nie przejmujcie, niech Mama sobie nim jeździ do oporu na starych
    dokumentach, nawet pare lat.
    JaC

  • 5. Data: 2007-05-05 06:50:08
    Od: stern <s...@0...pl>

    666 napisał(a):
    > Samochodem się nie przejmujcie, niech Mama sobie nim jeździ do oporu na starych
    dokumentach, nawet pare lat.

    a nie lepiej zrobić porządek w papierach za jedyne 50 zł ?

  • 6. Data: 2007-05-05 12:51:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Madrin" <m...@N...pl> napisał w wiadomości

    Jedynym problemem, jaki może powstać w związku z tym samochodem, to fakt, że
    jedną połowę dzieli Twoja mama z Tobą oraz Twoim rodzeństwem. Jeśli jesteście
    niepełnoletni, to może być kłopot z ewentualną sprzedażą pojazdu. Natomiast
    reszcie rodziny nic do tego.

    Do sądu składacie wniosek o stwierdzenie nabycia spadku. Wzorów wniosku w sieci
    jest sporo, a i na tej grupie pisywałem je. We wniosku trzeba wymienić
    wszystkich spadkobierców, czyli mam, Ciebie i Twoje rodzeństwo. Do wniosku
    dołączacie:

    - odpis skrócony aktu zgonu taty,
    - odpis skrócony aktu małżeństwa mamy z tatą
    - odpisy skrócone aktów urodzenia Twojego i rodzeństwa

    Mogą być odpisy pełne, ale nie jest to konieczne. Jeśli nie spieszy Wam się z
    formalnościami, to poczekajcie te 6 miesięcy od śmierci taty. Wówczas odpadnie
    konieczność składania oświadczeń o formie przyjęcia spadku, a oświadczenie takie
    kosztuje (nie pamiętam ile, ale nie symbolicznie).

  • 7. Data: 2007-05-05 13:54:55
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > - odpisy skrócone aktów urodzenia Twojego i rodzeństwa

    Tylko dorzucę, że jeżeli rodzeństwem jest siostra i jest mężatką, to
    składamy akt małżeństwa siostry.
    --
    Maluch

  • 8. Data: 2007-05-05 14:05:10
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 5 Maj, 15:54, "Maluch" <n...@m...pl> wrote:

    > Tylko dorzucę, że jeżeli rodzeństwem jest siostra i jest mężatką, to
    > składamy akt małżeństwa siostry.

    A tak z ciekawosci - po co?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 9. Data: 2007-05-05 14:10:53
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Przy małżeństwie może zmienić się nazwisko.
    --
    Maluch