  • 1. Data: 2005-09-23 16:15:39
    Temat: służebność
    Od: "detektyw" <s...@g...pl>

    Pani X ustanawia dożywotnio i nieodpłatnie na rzecz Pani Y służebność
    osobistą polegającą na prawie korzystania przez wymienioną z całego lokalu
    mieszkalnego. Roczna wartość tego prawa Stawiające określają na kwotę 1200
    zł.Uprawniona ma ukończone 71 lat,skapitalizowana zatem wartość tego prawa
    stanowi kwotę 9000 zł.- taki wpis jest w akcie notarialnym mieszkania,
    ktore zamierzam kupic.

    Powiedzcie mi, jak mam rozumiec powyzsze?

  • 2. Data: 2005-09-25 18:40:45
    Temat: Re: służebność
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "detektyw" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktore zamierzam kupic.
    >
    > Powiedzcie mi, jak mam rozumiec powyzsze?

    Art. 908. § 1. Jeżeli w zamian za przeniesienie własności nieruchomości
    nabywca zobowiązał się zapewnić zbywcy dożywotnie utrzymanie (umowa o
    dożywocie), powinien on, w braku odmiennej umowy, przyjąć zbywcę jako
    domownika, dostarczać mu wyżywienia, ubrania, mieszkania, światła i opału,
    zapewnić mu odpowiednią pomoc i pielęgnowanie w chorobie oraz sprawić mu
    własnym kosztem pogrzeb odpowiadający zwyczajom miejscowym.

    Art. 910 § 2. W razie zbycia nieruchomości obciążonej prawem dożywocia
    nabywca ponosi także osobistą odpowiedzialność za świadczenia tym prawem
    objęte, chyba że stały się wymagalne w czasie, kiedy nieruchomość nie była
    jego własnością. Osobista odpowiedzialność współwłaścicieli jest solidarna.

    Art. 912. Prawo dożywocia jest niezbywalne

    Czyli innaczej mówiąc Pani Y ma prawo zamieszkiwać tam a jak kopnie w
    kalendarz to będzie trzeba ją pochować :-) na własny koszt :-)