  • 1. Data: 2005-09-23 16:35:50
    Temat: czy w kampanii wyborczej można stosować takie metody??
    Od: kesser <k...@g...pl>

    Witam
    Dziś rano na mój prywatny telefon stacjonarny zadzwonił automat z
    nagranym głosem p.Olejniczaka i nawijał o wyborach. Zadzwoniłem na
    błękitną linię, pani przyznała mi rację że to nie ładnie ale TPSA nic do
    tego nie ma bo są książki telefoniczne itd. Wszystko fajnie tylko
    pytanie czy taka nachalność jest dozwolona przez prawo tym bardziej, że
    pewnie społecznie jest nie akceptowalna??

  • 2. Data: 2005-09-23 22:01:28
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    kesser napisał(a):
> [...]
    > pytanie czy taka nachalność jest dozwolona przez prawo tym bardziej, że
    > pewnie społecznie jest nie akceptowalna??

    Nie ciebie jednego spotkała ta przykrość :]
    Wątpię jednak by dąło się coś z tym zrobić.
    Teoretycznie można uznać to za spam na tej podstawie dochodzić jakichś
    roszczeń.
    Można sie 'zamerykanizować' i uznać, że dostałeś uszczerbku psychicznego
    wysłuchując tych bzdur. A jeśli np. w przeszłości dyłeś ty lub ktoś z
    twojej rodziny gnębiony przez komunistów dowodzić że obecne sld jest
    spadkobierca pzpr i tym bardziej masz większy uszczerbek na zdrowiu ;)

    Powazniej, to jesli nie miałeś zstrzeżenia o podobnej formie jak np.
    pocztowe niedostarczanie druków bezadresowych to chyba cięzko będzie
    dochodzić czegokolwiek.
    Pytanie tylko gdzie takie zastrzeżenie zrobić?
    Jesli usługi dla Olejniczaka nie świadczyła tpsa to nie zabardzo wiem
    gdzie można skutecznie takie coś zastrzec.

    Paweł

  • 3. Data: 2005-09-24 00:12:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kesser wrote:
> [...]
    > pytanie czy taka nachalność jest dozwolona przez prawo tym bardziej, że
    > pewnie społecznie jest nie akceptowalna??

    W Polsce niestety jeszcze nie ma paragrafów na automaty dzwoniące pod
    losowe numery.

    Jedyne rozwiązanie, to zwyczajnie na tych sk*.*synów nie głosować - jak
    dostaną głosów poniżej progu zwrotu kasy za kampanię, to przynajmniej
    trochę finansowo ta szmata i jego drużyna po d*.*ie dostanie.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 4. Data: 2005-09-24 07:29:22
    Od: kesser <k...@g...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):
> [...]

    A jakby każdy zgłosił sprzeciw do Państwowej Komisji Wyborczej to czy
    mogłoby to coś poskutkować?? Obawiam się, że za cztery lata kampania
    przybierze np. taki formy. Rano otworzę oczy, a tu kandydat z partii x
    wręczy mi balonika i uprzejmie zakomunikuje, iż włamał się do mnie by
    mnie zachęcić do jego sprawy.

  • 5. Data: 2005-09-25 17:43:26
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości
    > W Polsce niestety jeszcze nie ma paragrafów na automaty dzwoniące pod
    > losowe numery.

    "Paragraf" jest (art. 172 p. 1 ustawy Prawo telekomunikacyjne),
    tyle że on dotyczy _marketingu_, a nie spamu politycznego.
    No i żadnych sankcji za jego naruszenie chyba nie ma.

    Pozdrawiam

    Piotr