    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 8 Mar 2003 10:57:03 +0100
    Sender: Jaroslaw Matejczuk <J...@j...net>
    From: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>
    Subject: Re: słupy energet. na posesji

    > No właśnie, jak kolega szanowny nadmienił: "warunkiem jest przeprowadzenie
    > rokowań..." w moim przypadku o żadnych rokowaniach mowy nie ma ponieważ
    nikt
    > ze mną niczego nie uzgadniał. Dlaczego? Ano podejrzewam dlatego, że organ
    > wydający decyzję zezwalającą na postawienie słupa kierował się błędną
    > dokumentacją geodezyjną, gdzie ów kawałek ziemii był własnością gminy co
    jak
    > się z biegiem czasu okazało mijało się z realiami.

    Nieprzeprowadzenie rokowań jest faktem nieodwracalnym nie powodującym
    żadnych Twoich uprawnień, tak uważam.

    > Jeśli chodzi o przystanek autobusowy to on jak najbardziej znajdował się
    na
    > mojej działce o czym świadczy fakt że kiedy go niedawno remontowano to
    Urząd
    > Gminy zwrócił się do mnie z zapytaniem czy nie odsprzedałbym im tego
    kawałka
    > ziemi. Ja zgodziłem się tylko na dzierżawę. Wymowne, prawda?

    No to masz negocjacje z głowy.
    Teraz czekaj na wywłaszczenie, to tak w skrócie.
    Tak nie musi być ale może być.

    > Wracając do słupa energetycznego i skrzyneczek TP SA. A co będzie jeśli
    > ogrodzę teren, wypuszczę stado rotwailerów i w razie awarii na słupie lub
    > sieci telekomunikacyjnej zabronie wstępu na posesję bo właśnie obsiałem
    > działkę bajecznie drogą odmianą storczyka i w ramach rekompensaty zażyczę
    > sobie 10 tys. dolarów :)))

    W Polsce raczej podawaj kwoty w złotówkach.
    Nie rekompensata ale odszkodowanie.
    Nie masz prawa odmówić dostępu. Odszkodowania też nie otrzymsz, bo
    łatwo da sie wykazać, że Twoje działanie nie wynikało tylko
    z zasad prawidłowej gospodarki ale miało wyłącznie taki cel
    aby maksymalizować ew. odszkodowanie.
    Poza tym dostęp do słupa nie musi powodować
    szkód na terenie Twojej nieruchomości.
    Zwróć uwagę, że możesz rozporządzać swoim prawem tylko w
    granicach jego przeznaczenia. Twoje prawa są ograniczone
    zasadami współżycia społecznego, ustawami w tym konstytucją
    oraz faktem wystepowania praw innych osób.
    Prawo własności nie jest nieograniczone, na szczęście.
    pzdr,
    JarekM