  • 1. Data: 2006-05-31 18:29:34
    Temat: sklep internetowy
    Od: "michal_cobra" <m...@o...pl>

    Witam
    Chciałem założyć sklep internetowy, co powinienem wiedzieć na początek?
    Jakie uprawnienia? Koszty?
    Prosze was o jakies informacje

    michal_cobra

  • 2. Data: 2006-05-31 18:34:14
    Temat: Re: sklep internetowy
    Od: "eds" <e...@d...pl>

    Użytkownik "michal_cobra" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Chciałem założyć sklep internetowy, co powinienem wiedzieć na początek?
    > Jakie uprawnienia? Koszty?
    > Prosze was o jakies informacje
    >
    > michal_cobra

    www.bazarek.pl
    i wsio...

    zus 250 pln / miesiac, zalozenie DG 150 pln, NIP - ok 2 tygodnie, zalezy czy
    juz masz nadany czy to bedzie spolka itp,

  • 3. Data: 2006-05-31 19:19:03
    Od: "michal_cobra" <m...@o...pl>

> [...]
    > czy
    > juz masz nadany czy to bedzie spolka itp,

    Chciałem to założyć z kolesiem z innego miasta.
    DG ?

    michal_cobra

  • 4. Data: 2006-05-31 19:39:52
    Od: "eds" <e...@d...pl>

    > Chciałem to założyć z kolesiem z innego miasta.
    > DG ?
    >
    > michal_cobra

    dzialalnosc gospodarcza, umowa spolki cywilnej, musisz miec swoj nip, nip
    wspolnika, do tego dostaniesz nip firmy, z umowa spolki do Urzedu
    Statystycznego po REGON, potem do Skarbowego po NIP, potem ZUS i mozesz
    dzialac.
    Kapital spolki opodatkowany bodajze 3 % :P

  • 5. Data: 2006-05-31 19:56:47
    Od: "ppp" <k...@i...pl>

> [...]
    > Witam
    > Chciałem założyć sklep internetowy, co powinienem wiedzieć na początek?

    Odradzam spółkę cywilną. Mimo że to umowa 2 niezależnych podmiotów to jednak
    ciężko się w razie problemów dogadać czy wyplątać bez głęboko idących
    kompromisów. Z doświadczenia wiem że sprawy bywają nierozwiązywalne. A gdy
    pojawia się więcej niż 2 wspólników bywa to koszmarem. Gdybyś jednak poszedł
    w tym kierunku to zadbaj o to aby w umowie wszelkie decyzje były podejmowane
    jednogłośnie a sprawy zwykłego zarządu ograniczone do minimu. Polecam 2
    niezależne podmioty związane dobrze skonstruowaną umową współpracy. Co do
    praw własności to zawsze lepiej jest nie dzielić ich z nikim. Lepiej jasno
    precyzować kto jest właścicielem danego składnika wspólnego przedsięwziecia.
    I jakie z niego będzie czerpał kozyści.

  • 6. Data: 2006-05-31 20:47:15
    Od: "michal_cobra" <m...@o...pl>

    W takim razie jaką spółkę proponujesz?

    michal_cobra

  • 7. Data: 2006-05-31 21:23:15
    Od: "eds" <e...@d...pl>

    > W takim razie jaką spółkę proponujesz?
    >
    > michal_cobra

    dla takiego rodzaju dzialalnosci kazda inna forma nie bedzie dobrym
    rozwiazaniem.
    Przeciez kolega nie zalozy zoo dla malego, jak sądze sklepu internetowego

  • 8. Data: 2006-05-31 21:58:16
    Od: "ppp" <k...@i...pl>

    Użytkownik "michal_cobra" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >W takim razie jaką spółkę proponujesz?
    >
    > michal_cobra
    Nie proponuję żadnej spółki. Nawet gdybyś chciał zakładać SC to i tak na
    początek należy rejestrować jednoosobową dzoałalność gospodarczą. Każdy z
    was. Potem podpisuje się umowę spółki i zgłasza ją w US. Spółka otrzymuje
    NIP i REGON. Jest was 2 a jakoby 1.
    Uwierz. Problemy same przychodzą z czasem. Proponuję Ci rozwiązanie
    następujące:
    2 niezależne podmioty, każdy ma swój NIP i Regon. Podpisana umowa o
    współpracy. Każdy nawet student prawa pomoże Ci taką skonstruopwać. W takiej
    umowie zawiera się wszelkie zależności i ewentualne restrykcjje związane z
    niewywiązywaniem się z umowy. Proste łatwe i bezpieczne. SC rodzi wiele
    problemów. Wyobraź sobie sytuację w której coś zawalacie, wspólnik nic nie
    ma a Ty pokrywasz wszystko ze swojego majątku. Niemiła sytuacja. Wpisz w
    google "umowa współpracy" i przeanalizuj treści z założeniem, że wiesz, że w
    takiej umowie możesz zawzec wszystko. To gwarantuje ci swoboda zawierania
    umów. Nawet to że wspólnik codziennie o 9 rano zobowiązuje się do mycia Ci
    auta:) (jeżeli tylko podpisze)