  • 1. Data: 2003-12-26 07:36:18
    Temat: Wpuszczanie do mieszkania
    Od: gulldarek<g...@x...pl>

    Witam!

    Moje pytanie dotyczy, czy osoba niezameldowana, nieprzebywajaca w
    lokalu mieszkalnym a prawo do niego wejsc wbrew woli mieszkancow,
    zeby odwiedzic ubezwlasnowolniona (zakladajac ze wyrazila na to
    zgode), lub zabierac ubezwlasnowolniona z domu bez zgody innych
    lokatorow?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-12-26 08:08:12
    Temat: Re: Wpuszczanie do mieszkania
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "gulldarek" <g...@x...pl> napisał
    w wiadomości news:bsgodi$37q$1@flis.man.torun.pl

> [...]
    > zeby odwiedzic ubezwlasnowolniona (zakladajac ze wyrazila na to
    > zgode), lub zabierac ubezwlasnowolniona z domu bez zgody innych

    O tym kogo wpuścisz_zaprosisz do swego mieszkania
    *Ty decydujesz* .
    Osoba *całkowicie ubezwłasnowolniona* nie ma już,
    niestety, własnej woli i nie może_nie potrafi wyrażać
    na cokolwiek zgodę.
    To, że ciotka chce zabrać tę osobę (matkę?) to jest
    tylko przedprocesowa zagrywka aby "ładniej wypaść"
    przed Sądem.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję."

  • 3. Data: 2003-12-26 08:26:07
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    > O tym kogo wpuścisz_zaprosisz do swego mieszkania
    > *Ty decydujesz* .

    Tu się zgadza, przynajmniej do chwili, kiedy jeden z mieszkańców (choćby był
    ubezwłasnowolniony o czym niżej) daną osobę zaprasza..

    > Osoba *całkowicie ubezwłasnowolniona* nie ma już,
    > niestety, własnej woli i nie może_nie potrafi wyrażać
    > na cokolwiek zgodę.

    Tu się _nie_ zgadza.
    Ubezwłasnowolnienie jest _tylko_ i _wyłącznie_ pojęciem prawnym i -
    generalnie (dla ubezwłasnowolnienia całkowitego) - oznacza, że czynnosci
    prawne dokonane przez taką osobę nie są ważne. Ba, nawet dla osób całkowicie
    ubezwasnowolnionych są wyjątki i niektóre zawierane przez nich umowy (w
    drobnych, bieżących sprawach zycia codzienniego) uznaje się za ważne z
    chwilą ich wykonania.

    Ubezwasnowolnienie _nie_oznacza_ natomiast, że opiekun ma prawo decydować,
    gdzie i kiedy taka osoba idzie lub z kim się spotyka. Ubezwłasnowolnienie
    _nie_jest_ oddaniem kogoś w niewolę

    > To, że ciotka chce zabrać tę osobę (matkę?) to jest
    > tylko przedprocesowa zagrywka aby "ładniej wypaść"
    > przed Sądem.

    I tu też się pewnie (niestety) zgadza..

    Pzdr
    Brodek

  • 4. Data: 2003-12-26 08:52:12
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl> napisał w
    wiadomości news:bsgrb5$ncu$1@SunSITE.icm.edu.pl

> [...]
    > decydować, gdzie i kiedy taka osoba idzie lub z kim się spotyka.
    > Ubezwłasnowolnienie _nie_jest_ oddaniem kogoś w niewolę

    Oczywiście, że nie jest to oddanie w niewolę. Jednak
    to opiekun ma_musi decydować co dla podopiecznego
    jest dobre, a co złe. Gdy opiekun zabroni_uniemożliwi
    z kimś kontaktów mając ku temu argumenty, to nie dość,
    że czyni to dla dobra podopiecznego (zapewne) to jeszcze
    "jest w prawie" i nikt, nawet Sąd, nic mu nie zarzuci.
    Chyba się zgodzisz iż są "dobre i złe" kontakty?.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Kupiem musk - Lech W."

  • 5. Data: 2003-12-26 09:39:04
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

> [...]
    > "jest w prawie" i nikt, nawet Sąd, nic mu nie zarzuci.
    > Chyba się zgodzisz iż są "dobre i złe" kontakty?.

    Nie, ubezwłasnowolnienie nie daje takiego prawa opiekunowi.
    Dotyczy _wyłącznie_ czynności prawnych.

    Pzdr
    Brodek

  • 6. Data: 2003-12-27 09:34:11
    Od: "Magdalaena " <m...@N...gazeta.pl>

    Brodek <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl> napisał(a):
    > Nie, ubezwłasnowolnienie nie daje takiego prawa opiekunowi.
    > Dotyczy _wyłącznie_ czynności prawnych.
    Ubezwłasnowolniony całkowicie jest jak małe dziecko i pozostaje pod opieka
    także faktyczną osoby wyznaczonej przez sąd.

  • 7. Data: 2003-12-27 13:11:41
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    Użytkownik "Magdalaena " <m...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości > > Nie, ubezwłasnowolnienie nie daje takiego prawa opiekunowi.
    > Ubezwłasnowolniony całkowicie jest jak małe dziecko i pozostaje pod opieka
    > także faktyczną osoby wyznaczonej przez sąd.

    Nie, samo ubezwłasnowolnienie dotyczy _wyłącznie_ czynności prawnych. Cała
    reszta nie ma uzasadnienia w przepisach.

    Pzdr
    Brodek