  • 31. Data: 2007-10-23 23:39:54
    Temat: Re: ściśle tajne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:87y7dtfoax.fsf@hector.domek...

    > IMO świadczy i to właśnie o tym, że intencją ustawodawcy było
    > nieczynienie z policji i CBŚ policji tajnej jako takiej.

    Dość oryginalny pogląd. A możesz mi przybliżyć, na czym polega różnica dla
    szarego obywatela pomiędzy informacją "ŚCIŚLE TAJNĄ" a "TAJNĄ"? I tej i tej
    z założenia nie poznasz, o ile nie masz stosownych uprawnień.

    Różnica jest jeszcze w technicznych sposobach ochrony tych informacji, ale
    one z punktu widzenia przeciętnego obywatela żądnego wiedzy znaczenia
    większego nie mają. Nie mają, bo zakładamy, że będzie on legalnie wchodził
    w posiadanie wiadomości, a nie będzie zakładał jakiś wyrafinowanych
    podsłuchów. Na tym poziomie zresztą już klauzula ZASTRZEZOEN czy POUFNE
    uniemożliwia z zapoznaniem się z wiedzą.

  • 32. Data: 2007-10-24 13:48:45
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał
    > w wiadomości news:87y7dtfoax.fsf@hector.domek...

    > Dość oryginalny pogląd.

    To, że CBŚ nie jest tajną policją jest poglądem oryginalnym?

    > A możesz mi przybliżyć, na czym polega różnica dla szarego obywatela
    > pomiędzy informacją "ŚCIŚLE TAJNĄ" a "TAJNĄ"?

    Nie przeprowadzałem żadnych badań statystycznych w tym zakresie, żeby
    wypowiadać się na temat zwykłych obywateli.

    > I tej i tej z założenia nie poznasz, o ile nie masz stosownych
    > uprawnień.

    To, co najważniejsze, czyli prawo, historia, normy i dziedzictwo
    kulturowe tak czy tak jest jawne. Od siebie dodam, że stosowane
    w administracji państwowej oprogramowanie również powinno być
    w pełni jawne, tj. opublikowane w postaci kodu źródłowego.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 33. Data: 2007-10-24 18:49:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To, że CBŚ nie jest tajną policją jest poglądem oryginalnym?

    Zdefiniuj pojęcie "tajna policja".

    > Nie przeprowadzałem żadnych badań statystycznych w tym zakresie, żeby
    > wypowiadać się na temat zwykłych obywateli.

    A co to ma wspólnego ze statystyką? Szary obywatel ani do jednych ani do
    drugich informacji dostępu nie ma. Skuteczność zasadniczo bliska 100%.

> [...]
    > w administracji państwowej oprogramowanie również powinno być
    > w pełni jawne, tj. opublikowane w postaci kodu źródłowego.

    Może jestem zmęczony, ale w ząb nie rozumiem, o co Ci w tej wypowiedzi
    chodzi.

  • 34. Data: 2007-10-24 18:57:34
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    [...]

    > Może jestem zmęczony, ale w ząb nie rozumiem, o co Ci w tej
    > wypowiedzi chodzi.

    Chodzi o stosowanie oprogramowania z otwartym kodem źródowym,
    na zasadzie 'security by obscurity'.

  • 35. Data: 2007-10-24 19:26:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Chodzi o stosowanie oprogramowania z otwartym kodem źródowym,
    > na zasadzie 'security by obscurity'.

    O jakim Ty oprogramowaniu piszesz? Niejawne dokumenty są przeważnie albo w
    formie papierowej pisane na maszynie, albo w jakimś edytorze tekstu (WORD,
    OpenOffice). Domagasz się kodów źródłowych tych programów, czy o coś innego
    masz "pretensje"?

  • 36. Data: 2007-10-24 19:28:42
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    [...]

    > Zdefiniuj pojęcie "tajna policja".

    Definicja policji jest na
    http://www.policja.pl/portal/pol/38/O_Policji.html.

    Jeśli chodzi o tajną policję, to należałoby chyba przyjąć, że byłaby
    to policja o utajnionych strukturach. Jeśli chodzi o możliwość
    korzystania przez policję i CBŚ z instytucji tajemnicy państwowej,
    to rzeczywiście nie wiedziałem (nie doczytałem), że obecne prawo
    na takie praktyki zezwala.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 37. Data: 2007-10-24 19:38:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > korzystania przez policję i CBŚ z instytucji tajemnicy państwowej,
    > to rzeczywiście nie wiedziałem (nie doczytałem), że obecne prawo

    A zatem wg takiej definicji Policja jest "tajna".

  • 38. Data: 2007-10-25 14:29:06
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

> [...]
    > tekstu (WORD, OpenOffice). Domagasz się kodów źródłowych tych
    > programów, czy o coś innego masz "pretensje"?

    Jakie znowu pretensje? To są konkretne propozycje, za którymi
    zamierzam lobbować.

  • 39. Data: 2007-10-25 14:29:34
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał
    > w wiadomości news:87k5pcxqfp.fsf@hector.domek...
    >
    > A zatem wg takiej definicji Policja jest "tajna".

    Jest "tajna", ale nie jest tajna?