  • 1. Data: 2002-01-10 16:49:03
    Temat: sad pracy, wyrok, tytul egzekucyjny
    Od: Radoslaw Zabawa <r...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jestem swiezo po rozprawie w sadzie pracy, gdzie zasadzono mi zalegla
    jedna pensje oraz ekwiwalent za urlop, z natychmiastowa egzekucja.

    Teraz pare pytan :) jak w wiekszosci na tej grupie:)

    Firma ktora zalegala mi pensje istnieje wprawdzie,
    ale nie odpowiada na wezwania. Wezwanie wracja: 'takiej firmy tu nie ma'.
    Wyglada tak jakby sie ulotnili. Ich przedstawiciela firmy nie bylo
    na rozparwie.

    Drugi fakt to taki ze firma (A) tak zostala kupiona przez inna firme
    (nazwijmy ja B),a wiem ze jest taki zapis ze firm ktora kupuje druga
    odpowiada solidarnie za zobowiazania tej pierwszej A.
    Czyli tez powinna regulowac zobowiazania pracownicze.

    Teraz, wyrok dotyczy firmy A nie dotyczy firmy B.
    Czy moge w takim razie isc z komornikiem do firmy matki B?

    Czy tez sad powienien na moj wniosek wydac tytul egzekucji
    tez na firme B a nie tylko na A jak teraz mam.

    Jak uzyskac taki tytul?

    Mam jeszcze porozumienie, z firma ktora
    zalega mi z wyplata, gwarantowane przez firme
    matke B. Oczywiscie nie dotrzymane ani przez A ani przez B.

    Powieniem jakos odwolac sie do wyroku?
    Zlozy wniosek o rozszezenie wyroku i tytulu egezkucji na firme B?

    Z firmy B naturalnie latwiej by bylo sciagnac pieniadze,
    natomiast firma A przypomina oprozniona skorupke jajka.

    Pozdrowienia
    R.

    PS. Zna ktos jakies firmy ktore specjalizuja sie w sciaganiu
    takich wierzytelnosci?
    --

    -- * Efekty synergiczne biologii i transcendencji sa dla mnie nie pojete *--

  • 2. Data: 2002-01-14 10:48:53
    Temat: Re: sad pracy, wyrok, tytul egzekucyjny
    Od: "Solo" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik Radoslaw Zabawa <r...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a1kgm7$2el8$...@n...ipartners.pl...
> [...]
    >
    > Pozdrowienia
    > R.
    >
    >Najlepiej wystąpić do sądu by nadal klauzulę wykonalności przeciwko
    firmie B
    Oto wypis z kpc

    Art. 788 § 1. Jeżeli uprawnienie lub obowiązek po powstaniu tytułu
    egzekucyjnego lub w toku sprawy przed wydaniem tytułu przeszły na inną
    osobę, sąd nada klauzulę wykonalności na rzecz lub przeciwko tej osobie, gdy
    przejście to będzie wykazane dokumentem urzędowym lub prywatnym z podpisem
    urzędowo poświadczonym.
    § 2. Za przejście uprawnień lub obowiązków, o których mowa w paragrafie
    poprzedzającym, uważa się również zmiany w prawie rozporządzania mieniem
    wywołane ustanowieniem zarządcy masy majątkowej, kuratora spadku lub
    wykonawcy testamentu, jak również wygaśnięciem funkcji tych osób.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 3. Data: 2002-01-17 10:41:29
    Od: Radoslaw Zabawa <r...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Jan 2002 11:48:53 +0100, Solo wrote:

> [...]
    > wywołane ustanowieniem zarządcy masy majątkowej, kuratora spadku lub
    > wykonawcy testamentu, jak również wygaśnięciem funkcji tych osób.

    Dzieks za podpowiedz, oszczedzi to sporo klopotu.
    Jeszcze jedno pytanie.
    Czy przy wystepowaniu o tytul egzekucyjny, sad moze rozszerzyc klauzule
    wykonlnosci na kogos innego, podpierajac sie nadanym wyrokiem
    w innej sprawie, ale dotyczacym takich samych zobowiazan wobec tej samej
    firmy?

    Tzn ktos uzystkal wyrok gdzie jego roszczenia wobec firmy A rozszezono
    tez na B. Teraz czy ja sie na ten wyrok moge powolac?
    Zaznaczam ze w pismach skladancych do sadu prosilem o rozszezenie
    powodztwa na firme B.. Pomijam fakt ze cala sprawa w sadzie wygladala
    tak jakby sedzina zaznajamiala sie z aktami w sprawie podczas rozprawy...

    Pozdrowienia
    Robert