    Date: Sat, 24 Sep 2005 15:07:45 +0200
    From: erich <e...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: sąd pracy-jak odzyskać pieniądze od pracodawcy

    Witam wszystkich
    Mam problem z odzyskaniem od byłego pracodawcy pieniędzy za urlop.
    Złożyłem wypowiedzenie w końcu lipca i dwutygodniowy okres wypowiedzenia
    przypadał na mój urlop. Po urlopie nie wróciłem już do pracy. Pracodawca
    nie chce wypłacic mi pieniędzy za urlop, mimo że w przysłanym mi
    rozliczeniu podatkowym i raporcie ZUS RMUA wpisał mi wynagrodzenie za
    sierpień które jakoby otrzymałem. Nie mam pojęcia o prawie i nie wiem
    kompletnie gdzie mam z tym iść. Gdzie w Wawie znajduje się sąd pracy,
    jakie dokumenty mam mu przedstawić (domyślam się, że umowę, kopię
    wypowiedzenia ale czy coś jeszcze?) Dodam tylko, że pracodawca przysłał
    mi świadectwo pracy po upływie miesiąca, a podobno ma na to 7 dni. Czy
    to może mi jakoś pomóc, jeśli przedstawię sądowi, że pracodawca często
    łamie prawo pracy? Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki.
    Pozdrawiam
    eryk