    From: "Kuba" <n...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: sąd pracy czy sąd gospodarczy
    Date: Mon, 28 Feb 2005 13:57:18 +0000 (UTC)

    Sytuacja wygląda tak:
    - przez kilka miesięcy pracowałem w firmie X Sp. z o.o. na umowę o pracę
    - zostałem zmuszony do zmiany umowy o pracę na umowę o dzieło (po za tym nic
    się nie zmieniło - wciąż spędzałem w biurze 8h dziennie i robiłem to co
    poprzednio)
    - firma X Sp. z o.o. nie płaci mi od kilku miesięcy w związku z czym chcę odejść
    - mam podpisane wszystkie umowy o dzieło wraz z odbiorem dzieła i podspisanym
    rachunkiem.
    Aby odzyskać należne mi pieniądze będę prawdopodobnie musiał skierować sprawę
    na drogę sądową. Zastanawiam się czy podać sprawę do sądu pracy czy gospodarczego.
    Interesuje mnie który sąd szybciej rozpatrzy sprawę i czy przypadkiem w sądzie
    pracy nie zostanę ukarany wraz z firmą X Sp. z o.o. za fakt ukrywania
    zatrudnienia. Co byście zrobili na moim miejscu.
    Kuba