  • 1. Data: 2003-12-02 20:36:07
    Temat: Pilne pytanie
    Od: "Waldek" <f...@p...com>

    Witam serdecznie wszystkich grupowiczów!
    Proszę o szybką odpowiedx.
    Szkoła żąda o zaświadczenie, w której jako pracownik szkoły mam podać: ilość
    i dane osobowe członków mojej rodziny, wszelkie dochody wszystkich członków
    aby wydać talon finansowy na święta.
    I pytanie!
    Czy szkoła ma prawo zbierać informacje
    o członkach rodziny, ich dochodach (dokładne dane na podstawie PIT). Jeśli
    tak to na jakiej podstawie prawnej. Kto zabezpiecza i w jakiej formie te
    dane i na jakiej podstawie. W dokumencie, który otrzymałem brak zobowiązania
    itradycyjnej formuły prawnej o ochronie danych osobowych.
    Myślę, że sprawa jest śmierdząca. Pewnie jakiś mądry urzędnik w magistracie
    to sobie wymyślił. Czy w Waszych szkołach też są zbierane takie
    oświadczenia.
    Proszę o informacje i porady.
    Waldek

    --
    Zapraszam
    http://fotokit.republika.pl

  • 2. Data: 2003-12-02 20:58:03
    Temat: Re: Pilne pytanie
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "Waldek" <f...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    magistracie
    > to sobie wymyślił. Czy w Waszych szkołach też są zbierane takie

    W szkole jest coś takiego jak Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
    Tenże fundusz posiada swój regulamin, który określa,
    kto zasiada w komisji socjalnej, jakich dokumentów ta
    komisja ma prawo żądać i czy są one przechowywane.
    Ochronę danych reguluje pewnie instrukcja ochrony danych,
    którą szkoła także powinna posiadać.

    Czy szkoła ma prawo zbierać takie oświadczenia?
    Korzystanie z ZFŚS jest _przywilejem_, nie obowiązkiem,
    nie masz więc obowiązku podawać żadnych danych... Tylko
    oczywiście wtedy nie dostaniesz żadnych talonów
    albo dostaniesz ich niewiele ;-)

    Proponuję Ci zażądać wglądu do wspomnianego regulaminu.

    Michał Łętowski
    --
    Prawo w Oświacie
    http://ipwo.vulcan.pl/

  • 3. Data: 2003-12-02 21:06:10
    Od: "Maciej Muran" <X...@t...header>

    Waldek napisał/a:
    > Myślę, że sprawa jest śmierdząca. Pewnie jakiś mądry urzędnik w
    > magistracie to sobie wymyślił. Czy w Waszych szkołach też są zbierane
    > takie oświadczenia.

    Żeby to w szkołach tylko było...

    BTW takie postępowanie jest zgodne z prawem.
    Tylko co Ci po tym 'upominku na Święta' jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości
    co do jego wręczania. Ale tak właśnie postępują władze w firmach - niby
    szczery prezent a przy okazji permanentna inwigilacja...

    --
    Samoloty hipersoniczne nie tylko widać, ale także słychać.

  • 4. Data: 2003-12-02 21:22:41
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-02 22:06, Maciej Muran wrote:
> [...]
    [....]
> [...]
    > co do jego wręczania. Ale tak właśnie postępują władze w firmach - niby
    > szczery prezent a przy okazji permanentna inwigilacja...

    Szczery to jest prezent "nie z funduszu" - wtedy nie trzeba niczego
    wyliczać, można dać po równo, albo wedle uznania - i nikogo o nic nie
    trzeba pytać. Z funduszu to jałmuzna, bo i tak nie idzie tego ugryźć.
    "Fundusz" wogóle jest dupny - ostatnio w Rzepie napisali, że panie z
    pewnego zusu opłaciły sobie z tego zasobu wizytę w klubie erotycznym.
    Właściciel lokalu potwierdził.
    Legalnie i w zgodzie z tzw. prawem.

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2003-12-02 21:23:08
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Szkoła żąda o zaświadczenie, w której jako pracownik szkoły mam podać:

    A nie przypadkiem "szkoła żąda zaswiadczenia, w ktorym...."?

    >. Czy w Waszych szkołach też są zbierane takie
    > oświadczenia.

    1. Zdanie pytajace konczy sie pytajnikiem
    2. A skad wniosek ze pracujemy w szkolach? Ja np. jestem tramwajowym kanarem
    :-)

    pdr
    Olo

  • 6. Data: 2003-12-02 21:24:05
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Michal Letowski" <m...@y...com> wrote in message

> [...]
    > oczywiście wtedy nie dostaniesz żadnych talonów
    > albo dostaniesz ich niewiele ;-)
    >
    > Proponuję Ci zażądać wglądu do wspomnianego regulaminu.

    Dokładnie
    Moja żona miała to samo, chcieli moich zarobków.
    Wpisałem
    "ze względu na charakter wykonywaniej pracy moje zarobki są tajne"
    Pomyśleli, pomarudzili i dali średnio tyle co innym.

  • 7. Data: 2003-12-02 21:31:49
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Wpisałem
    > "ze względu na charakter wykonywaniej pracy moje zarobki są tajne"
    > Pomyśleli, pomarudzili i dali średnio tyle co innym.

    Srednio ale jednak nieco mniej? ;-)))

    pdr
    Olo

  • 8. Data: 2003-12-02 22:32:03
    Od: "kizzi" <k...@p...onet.pl>

    no ale czy oni sprawdzają prawdziwość danych?? jeśli nie to........

  • 9. Data: 2003-12-03 07:32:22
    Od: w...@p...onet.pl

    > Witam serdecznie wszystkich grupowiczów!
    > Proszę o szybką odpowiedx.

    postatram się szybko stukać w klawiaturę.

    > I pytanie!
    > Czy szkoła ma prawo zbierać informacje

    I tak i nie. Zgodnie z Ustawą o ZFŚS kryterium przyznanie świadczeń z funduszu
    jest sytuacja rodzinna, mateiralna i życiowa osoby ubiegającej się o takie
    świadczenie. zeby zatem pracodawca mógł postęowac zgodnie z literąprawa musi tą
    sytuacje znać. W jaki zatem sposób ? Najłatwiej na podstawie oświadczeń
    pracowników. Poza tym dane o cłzonkach rodziny ma tak czy uinaczej. Pozostaje
    zatem dochód. Twój zna z urzędu, ale nie jest to często jedyny sdochód w
    rodzinie. A zatem opozostaje konieczność poznania dochodu małżonka. PIT - ów
    żądać oczywiście nie może, ale oświadczenie o wysokości dochodów brać od
    pracowenika może. w sotateczności isteja podstawy do uznania że współmałzonek
    osiąga dochód w wysokości 800zł. Ale takie ustalenie nie ma nic wsplolnego z
    rzeczywistością.
    Poza tym świadczenia z ZFŚS nie sa obligatoryjne, nie chcesz to ich nie
    otrzymujesz, chcesz je otrzymac to dostosuj się do wymagań pracodawcy. Keżlei
    uznajesz, że żądania są sprzeczne z prawem to interweniuj w ZZ, a jeżeli ich
    nie ma złóż pozew.

    > W dokumencie, który otrzymałem brak zobowiązania
    > tradycyjnej formuły prawnej o ochronie danych osobowych.

    Pracopdawca może przetwarza ctwoje dane osobowe do celów związanych z
    zatrudnieniem bez Twoich oświadczeń.

    > Myślę, że sprawa jest śmierdząca.

    Raczej Twoje podejście jest roszczeniowe.

    >Pewnie jakiś mądry urzędnik w magistracie
    > to sobie wymyślił.

    Pewnie razem ze ZZ

    Paweł

  • 10. Data: 2003-12-03 22:04:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A ja się zastanawiam, co zrobią, jak wpisze dane w odniesieniu do rodziny
    z sufit. jakby co, to żona zaświadczy, że okłamywała męża co do swojego
    wynagrodzenia. No w końcu ona nic nie podpisuje.