  • 1. Data: 2004-04-16 14:35:05
    Temat: sąd konsumenta- płace jak przegram?
    Od: janka<r...@w...pl>

    słyszłam ze "sąd konsumenta jest za darmo." co to znaczy? czy jeśli
    przegram także nie płacę kosztów rozprawy? a moze darmowość
    oznacza ze nie trzeba uiszczac opłaty za rozprawe przed jej
    rozpoczeciem tylko na sam koniec - ten kto przegrał - jak jest z tą
    darmowością tego rodzaju sądu?
    bo załóżmy, nie uwzględniono mi reklamacji za buty o cenie 100zł ,
    jesli rozprawa byłaby płatna, nie opłacałoby mi sie nawet ryzykować
    zgłaszając sprawe do sądu konsumenta, bo jak wygram dostane
    spowrotem te 100zł a jak przegram... zapłace kilka razy ty;le za sąd.
    oznaczaloby to ze producent obuwia jest w ekstrakomfortowej
    sytuacji - jego produkty mają wysoką cene ale za niską aby
    rozstrzygac w sądzie niezgode co do wadliwości towaru = bo klient sie
    boi ze przegra i zapłaci jeszcze za rozprawe.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-04-16 16:25:28
    Temat: Re: sąd konsumenta- płace jak przegram?
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "janka" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozstrzygac w sądzie niezgode co do wadliwości towaru = bo klient sie
    > boi ze przegra i zapłaci jeszcze za rozprawe.

    jaki sąd masz na mysli? Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentow Sad Okregowy w
    Warszawie czy Rejonowy Sad wydzial Cywilny?

    ten pierwszy chyba nie bedzie wlasciwy dla takiego sporu - nie moge znalezc
    podstawy prawnej w KPC (choc moze sie myle).

    jesli w sadzie cywilnym to wpis zalezy od wysokosci przedmiotu sporu (chyba
    8% ze stawka majelaca w przy wiekszych wartosciach przedmiotu sporu) -
    minimalna kwota wpisu to 15 pln - przy 100pln tyle kosztuje wpis i tyle
    powinien kosztowac proces (nie liczac zwortu dla strony przeciwnej) oraz
    ewentualnych expertyz i bieglych.

    p.
    W,

  • 3. Data: 2004-04-16 21:59:20
    Od: Hrabia Mol <k...@t...pl_wytnij.to>

    wirtualna wrote:

    > jesli w sadzie cywilnym to wpis zalezy od wysokosci przedmiotu sporu (chyba

    ...z tym, że rzecznicy praw konsumentów (jest taki urząd) sa podmiotowo
    zwolnieni z tych opłat/

    --
    ================= Hrabia Mol ========================

  • 4. Data: 2004-04-17 00:54:48
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    wirtualna wrote:
    > jaki sąd masz na mysli? Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentow Sad Okregowy w
    > Warszawie czy Rejonowy Sad wydzial Cywilny?

    chyba chodzi o polubowny sąd konsumencki...

    > minimalna kwota wpisu to 15 pln - przy 100pln tyle kosztuje wpis

    30 zł

    KG