  • 21. Data: 2022-08-24 15:25:33
    Temat: Re: ryby
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com>

    J.F napisał(a):

    > Tak swoją drogą
    > https://undine.bafg.de/oder/guetemessstellen/oder_ms
    t_hohenwutzen.html

    > punkt Hohenwutzen, jakies 80km za Frankfurtem.
    >
    > Tu prawie nic nie widac.

    Plus za link. Co widać po porównaniu Odry do innych rzek DE?
    Syf w Odrze x10 względem rzek DE.

    pH 7,5 u niemca, praktycznie górski strumyk
    pH 8,5 w PL, znaczy 10x więcej syfu.

    Z dziś:
    cyt.
    9 lutego 2022 r. Komisja Europejska podjęła decyzję o wniesieniu do TSUE
    sprawy przeciwko Polsce w związku z nieprzestrzeganiem w latach 2016-2020
    unijnej dyrektywy 91/271/EWG dotyczącej oczyszczania ścieków komunalnych,
    za co grozi Polsce kara w wysokości 6 miliardów euro.

  • 22. Data: 2022-08-30 11:34:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Aug 2022 06:25:33 -0700 (PDT), alojzy nieborak wrote:
    t_hohenwutzen.html

    > Plus za link. Co widać po porównaniu Odry do innych rzek DE?
    > Syf w Odrze x10 względem rzek DE.
    >
    > pH 7,5 u niemca, praktycznie górski strumyk
    > pH 8,5 w PL, znaczy 10x więcej syfu.

    Eee tam, wez sobie np dolny Ren

    https://undine.bafg.de/rhein/guetemessstellen/rhein_
    mst_wesel.html

    pH u nich 8-8.5, prawie tyle, co normalnie w Odrze.
    Te wahania dobowe ciekawe - co tam fotosynteza robi - wyżera CO2 z
    wody?

    przewodnosc elektryczna 1000-1200.
    W Odrze podobna, ale akurat rosnie - plynie jakas druga fala?

> [...]
    > unijnej dyrektywy 91/271/EWG dotyczącej oczyszczania ścieków komunalnych,
    > za co grozi Polsce kara w wysokości 6 miliardów euro.

    A co dyrektywa mowi?
    Ze scieki musza byc oczyszczane?

    Wydaje mi sie, ze w wiekszosci są, ale moze mi sie wydaje.

    P.S. od mydla to chyba zasadowy odczyn sie robi, a oczyszczalnia tego
    nie usuwa.
    Mydlo sie robi sody, ktorą sie robi z elektrolizy soli, powstaje przy
    tym chlor ... kiedy ten chlor trafia do srodowiska/Bałtyku ?

    J.