    From: "Wojciech" <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rozwiazanie umowy kredytowej
    Date: Thu, 21 Aug 2003 09:32:33 +0200

    Użytkownik "burenezo" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bhtp1p$i8i$1@news.onet.pl...

    > rozliczyć musi owszem - ale dopiero po jego spłacie (czyli po zapłaceniu
    > spornej kasy)
    > rozliczenie te może być mało szczegółowe np: kapitał:10000zł, naliczone
    > odsetki 4563zł, suma spłat:14563 saldo:0
    > w takim wypadku jako materiał służący do kontroli prawidłowości wyliczeń
    > banku niewiele da

    Jeżeli zażyczysz sobie po prostu rozliczenia to owszem, takie ono będzie,
    ale jeśli złożysz pisemny wniosek o
    - szczegółową analitykę udzielonego kredytu od dnia zawarcia umowy do dnia
    odpowiedzi na niniejsze pismo wraz z rozliczeniem i opisem dokonanych wpłat,
    - szczegółową analitykę istniejącego zadłużenia z podziałem na kapitał
    należny, kapitał zapadły, odsetki naliczone, odsetki zapadłe, odsetki karne
    i inne koszty na dzień sporządzania przez Państwa odpowiedzi,
    - podanie stawek oprocentowania w poszczególnych miesiącach kredytu, w tym
    dla kapitału należnego i zapadłego,

    oraz podasz dokładny termin, w którym bank ma to zrobić - odpłatnie lub
    nie - bank to zrobi.
    A jeśli zignoruje, to pisze się do Komisji Nadzoru Bankowego skargę. No i
    bank przysłya rozliczenie. To nie jest tajne. Każdy ma prawo wiedzieć jak
    wierzyciel rozlicza jego kredyt.
    A że bank nie chce ... no cóż bank z reguły nic nie chce jeśli się go nie
    przymusi. Chce tylko brać kasę a cała reszta to już problem.

    Pozdrawiam
    Wojciech