  • 1. Data: 2003-04-28 09:58:52
    Temat: rozwiazanie umowuy na czas okreslony
    Od: "PapaJoe" <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    czy to prawda ze umowe na czas okreslony ( dluzszy niz 6 miesiecy ) mozna
    tylko rozwiazac
    na porozumieniem stron, ( w umowie nie przewidziano rozwiazania umowy )

    tzn ze pracodawca moze sie nie zgodzic na rozwiazanie umowy na czas
    okreslony ?

    pozdrawiam,

    Tomek

  • 2. Data: 2003-04-28 12:35:57
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

    Użytkownik "PapaJoe" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na porozumieniem stron, ( w umowie nie przewidziano rozwiazania umowy )
    >
    > tzn ze pracodawca moze sie nie zgodzic na rozwiazanie umowy na czas

    Znam przypadek, bardzo zresztą ciekawy, że człowiek miał umowę na czas
    określony, najpierw 3 miesiące, potem znów 3 miesiące, ale w międzyczasie
    już podczas drugiej umowy znalazł inną pracę.
    Pracowało mu się w zasadzie dobrze, na zarobki też nie narzekał... i
    ponieważ miał już nagraną drugą robotę to w ostatnim dniu umowy na czas
    określony pod koniec pracy poszedł do szefa i pożegnał się, rozliczył.
    Szefowi szczęka opadła... szef stwierdził, że tak nie można, a pracownik
    stwierdził, ze jakiś czas wcześniej można by było zasygnalizować
    pracownikowi, że zamierza się z nim podpisać nową umowę np. na czas
    nieokreślony...

  • 3. Data: 2003-04-28 13:48:57
    Temat: Odp: rozwiazanie umowuy na czas okreslony
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik PapaJoe <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b8iu2p$eht$...@f...acn.pl...
> [...]
    > na porozumieniem stron, ( w umowie nie przewidziano rozwiazania umowy )
    >
    > tzn ze pracodawca moze sie nie zgodzic na rozwiazanie umowy na czas

    Jesli nie zawarto klauzuli dopuszczajacej rowiazanie za wypowiedzeniem ( w
    terminie 2 tyg ) rzeczwyscie nie istnieje taka mozliwosc ( art. 33 + art 32
    Kodeksu pracy ).

    Depi.

  • 4. Data: 2003-04-28 13:50:29
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Krzysztof z Warszawy kw1618 <k...@i...pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:Ne9ra.56534$v...@n...chello.at...

    > Szefowi szczęka opadła... szef stwierdził, że tak nie można,

    Nie rozumiem - czemu niby nie mozna?

    a pracownik
    > stwierdził, ze jakiś czas wcześniej można by było zasygnalizować
    > pracownikowi, że zamierza się z nim podpisać nową umowę np. na czas
    > nieokreślony...

    Nie rozumiem - co to znaczy 'zasygnalizowac' i jakie to ma znaczenie?

    Faktycznie ciekawy przypadek - zupelnie nie wiadomo, o co chodzi i jaki to
    ma zwiazek.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-04-29 10:14:46
    Temat: Re: Odp: rozwiazanie umowuy na czas okreslony
    Od: Anna Hajduk <a...@m...pl>

    z tego co mi wiadomo to raczej nastepuje rozwiazanie z winy pracownika ... nikt
    przeciez mnie nie moze zmusic do pracy w danej firmie ....

    Moon

    Marcin Olender napisa?(a):

    --
    Most Wanted! Doradztwo Personalne
    www.mostwanted.pl

    NAJBLIZSZE SZKOLENIA:

    * Wynagrodzenia i Urlopy pracownicze
    * Czas pracy kierowcow
    * Rozliczanie kosztow podrozy
    * Nawiazywanie i rozwiazywanie umow o prace
    * Amortyzacja bilansowa i podatkowa
    * ABC PRAWA PRACY, Ustka

  • 6. Data: 2003-04-29 12:03:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Anna Hajduk napisał:
    > z tego co mi wiadomo to raczej nastepuje rozwiazanie z winy pracownika ... nikt
    > przeciez mnie nie moze zmusic do pracy w danej firmie ....

    I owszem, nikt Cie zmusić nie może, ale pracodawca może żądac od Ciebie
    zwrotu kosztów które musiał przez Ciebie ponieść bo porzuciłas pracę -
    np. musiał komuś zapłacic nadgodziny, opóźniła sie realizacja jakiegos
    zamówienia itp. itd.
    No i niezbyt ładnie to w świadectwie pracy wygląda - "porzucenie pracy".
    Kto będzie chciał zatrudnić człowieka który może pewnego dnia po prostu
    do pracy nie przyjść?

    Maddy

    ps. Odpowiadaj *pod* cytatami i przestaw sobie charset na ISO-8859-2
    To taki miły zwyczaj, cos jak nie dłubanie w nosie w towarzystwie...

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-04-29 12:33:53
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Maddy wrote:

    > No i niezbyt ładnie to w świadectwie pracy wygląda - "porzucenie
    > pracy". Kto będzie chciał zatrudnić człowieka który może pewnego dnia
    > po prostu do pracy nie przyjść?

    Ktoś mi tu na liście niedawno zwracał uwagę, że nie ma teraz czegoś
    takiego jak "porzucenie". Umowa nadal trwa tylko jedna ze stron nie
    wywiązuje się z niej. I świadectwo wydaje się dopiero po jej
    zakończeniu bez żadnego wpisu o porzuceniu. Nie sprawdzałem w KP czy to
    prawda

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 8. Data: 2003-04-29 15:33:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jureq napisał:

> [...]
    > wywiązuje się z niej. I świadectwo wydaje się dopiero po jej
    > zakończeniu bez żadnego wpisu o porzuceniu. Nie sprawdzałem w KP czy to

    Nie ma porzucenia w KP, ale widziałm już świadectwa pracy w których jako
    przyczynę ustania stosunku pracy podano "porzucenie" i albo sądownie nie
    udało sie tego sprostowac (sąd oddalił sprawę), albo wychodziło jeszcze
    gorzej - bo "cięzkie naruszenie obowiązków pracowniczych poprzez
    porzucenie stanowiska pracy"

    Generalnie - jak by tego nie sformułowac, najczęściej słowo "porzucenie"
    sie pojawi i robi sliczne wrażenie na każdym nasteponym pracodawcy...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl