  • 1. Data: 2003-04-28 10:09:23
    Temat: wycena nieruchomosci-pytanie
    Od: "--->exit <---" <j...@w...pl>

    Witam,
    po jakim czasie wycena nieruchomosci przez bieglego rzeczoznawce ulega
    przedawnieniu?
    pozdrawiam
    exit

  • 2. Data: 2003-04-28 20:15:21
    Temat: Re: wycena nieruchomosci-pytanie
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "--->exit <---" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > po jakim czasie wycena nieruchomosci przez bieglego rzeczoznawce ulega
    > przedawnieniu?
    > pozdrawiam

    nie ulega przedawnieniu nigdy ale tak jak
    odpis z księgi wieczystej jest aktualna aż
    do momentu zmiany, w tym wypadku albo stanu
    nieruchomosci albo stanu rynku czyli mówiąc ogólnie
    zmiany poziomu cen
    temat rzeka chociaz wiem, że rózne instytucje to
    sobie róznie ustalają np. ważnośc 2 m-cy, tak jak
    lepszych jogurtów.
    ale to raczej nieporozumienie, tak jak to, że
    odpis z KW jest ważny 3 m-cy,
    a co jak jutro sprzedam nieruchomość, to odpis jest ważny dalej ?
    tak samo z wycena,
    poza tym planowane jest wpisanie do ustawy o gosp nieruch,
    że operat ma mieć jakis tam "okres ważności" ale to
    według mnie pomysł chybiony.
    ważniejszy od tego żekomego terminu wazności jest cel wyceny,
    bo uzywanie operatu wykonanego do jednego celu w celu
    innym moze prowadzic do powaznych nieporozumień
    zas na pewno wyklucza odpowiedzialność autora.

    ale to kolejna rzeka, a więc juz kończę,
    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-04-29 04:16:06
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> niebacznie
    popelnil
    03.jasien.net:

    > nie ulega przedawnieniu nigdy ale tak jak
    I co nie ma znaczenia termin powzięcia wiadomości o popełnieniu
    operatu? ;))) NMSP

    > że operat ma mieć jakis tam "okres ważności" ale to
    Jeżeli ów okres interpretowany byłby w praktyce jako
    "najlepsze przed" nie byłoby takie złe. Oczywiście okres ten powinien
    ustalać autor opracowania, znający tendencje panujące na rynku - i
    odpowiadać za ten zapis jak za inne treści zawarte w operacie.

    > bo uzywanie operatu wykonanego do jednego celu w celu
    > innym moze prowadzic do powaznych nieporozumień
    A nie jest to standardowe zastrzeżenie w operatach?

    --
    pozdro
    poreba

  • 4. Data: 2003-04-29 10:00:53
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > odpowiadać za ten zapis jak za inne treści zawarte w operacie.

    > A nie jest to standardowe zastrzeżenie w operatach?

    mówiąc szczerze nic nie zrozumiałem z tego co napisałeś
    a więc trudno się do tego odnieść,

    bo co to jest ten termin powzięcia wiadomości o popełnieniu operatu ?
    na pewno nie jest to data jego sporządzenia, a więc co to ?

    co to jest "najlepsze przed" ?
    myślę, że się nie zrozumieliśmy zupełnie,

    pzdr,
    JarekM

  • 5. Data: 2003-04-29 13:28:37
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> popełnił 29 kwi 2003
    na pl.soc.prawo utwór
    03.jasien.net:

    > mówiąc szczerze nic nie zrozumiałem z tego co napisałeś
    > myślę, że się nie zrozumieliśmy zupełnie,
    Muszę się z Tobą zgodzić...
    HINT 1: ;)))
    HINT 2: ...przedawnienie... w oryginalnym poście i brzmienie przepisów o
    przedawnieniu _czynów_zabroninych_

    > co to jest "najlepsze przed"
    A taki wynalazek, który zastąpił "termin przydatności do spożycia".
    Ja użyłem tego terminu w znaczeniu, że wykonawca bierze odpowiedzialność za
    wycenę jedynie do podanej daty (z uwzględnieniem swojej wiedzy o
    tendencjach na rynku) chociaż nie wyklucza posługiwania się wynikami w
    terminie późniejszym. Poważnie mówiąc: nie spotkałem "wyceniacza", któremu
    taki pomysł przypadłby do gustu.

    --
    pozdro
    poreba