  • 11. Data: 2005-01-23 02:55:03
    Temat: Re: rozliczenie wody w budynku /długie, dla cierpliwych- prosze o pomoc/
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 sty o godzinie 13:26, na pl.soc.prawo, Marek napisał(a):

    > Moje zużycie wody /roczne/ wynosi w/g rozliczenia 751 zł = 247 m3 /rodzina
    > dwuosobowa/

    Skąd Ty masz tak tania wodę? Ja, jak i inni w Katowicach za 247m3 musimy
    zapłacić RPWiK kwotę 1 447,42 PLN
    1m3 = 5,86 /wraz z odprowadzeniem zużytej wody, chyba logiczne/

    > Sąsiad /wodomierz, rodzina czteroosobiwa/ roczne zużycie wody 364,80 zł =
    > 120 m3. Wiem, że nic nie kombinuje, nie ma żadnych "obejść" wodomierza-
    > faktycznie tyle zużył.

    I to jest raczej realne zużycie przy 4 osobach, zwłaszcza z dziećmi.

    > 4. Analiza wyników rozliczenia.

    Nawet jeżeli miałbyś dwa piony czy nawet trzy /kuchnia, łazienka, WC/ - to
    instalacja wodomierza/y zwróci Ci się po 1 roku użytkowania.
    Nie zapomnij poinformować i uzyskać zgody na montaż wodomierza/y od
    właściciela budynku.

    BTW - chyba nie macie ubikacji na półpiętrach? Wtedy i tak pomimo
    wodomierzy w mieszkaniu objęto by Cię /zrzutką/ na takie WC :((

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 12. Data: 2005-01-23 09:35:37
    Od: Marek <A...@g...pl>

    > Skąd Ty masz tak tania wodę? Ja, jak i inni w Katowicach za 247m3 musimy
    > zapłacić RPWiK kwotę 1 447,42 PLN
    > 1m3 = 5,86 /wraz z odprowadzeniem zużytej wody, chyba logiczne/
    woda:3.04 zł, kanał 3.30. Razem 6.34 /m3. W moim poście pisałem jedynie o
    wodzie, choć za kanał oczywiście drugie tyle.

    > I to jest raczej realne zużycie przy 4 osobach, zwłaszcza z dziećmi.

    > BTW - chyba nie macie ubikacji na półpiętrach? Wtedy i tak pomimo
    > wodomierzy w mieszkaniu objęto by Cię /zrzutką/ na takie WC :((

    Są, i to ze starymi spłuczkami z lat 70-ych. :-((( Wodomierz oczywiście
    założę, bo trudno płacić za innych+straty. Do całkowitego opomiarowania
    budynku jest raczej daleko, bo (przynajmniej narazie) obecny stan rzeczy
    jest na rękę tym, którzy zrobili sobie łazienki i nie zgłosili ich w
    administracji.Ale jak ja założę wodomierz, to odpadnie jeden jeleń do
    płacenia wysokich zaliczek- rykoszetem wróci w przyszłym roku do tych osób.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2005-01-23 09:50:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <A...@g...pl> napisał w wiadomości

    Problem polega na tym, że byś mógł wnieść o umorzenie tych 400 zł należało
    by wskazać, kto w takim razie i dla czego powinien to zapłacić. Bo kwota
    wynika z równego podziału kosztów.

  • 14. Data: 2005-01-23 09:57:18
    Od: Marek <A...@g...pl>

    > No to masz schody.
    > Wspolnota zaplacila za wode wg glownego wodomierza (jezeli prowadzona
    > jest wlasciwa ksiegowosc) a teraz musi odzyskac kase od wlascicieli i
    > najemcow.
    > Nie sadze aby oplacalo ci sie za 400zl wszczac awanture.
    > Mozesz tylko wystapic o umorzenie ze wzgledu na wspomniane wspolne ubikacje
    > ktorymi zwykle wyciekaja bezposrednio do kanalizacji ogromna ilosc
    > pieniedzy
    > (czyli wody)
    Spróbuję oczywiście grzecznie. Mogę tylko przypuszczać, że z awanturą
    poleci pani, która ma b. niskie dochody i nie stać jej na dopłatę jeszcze
    wyższą niż ja. /więcej osób/
    Najgorsze, że jednak nie mogę sie powołać na niezgłoszone wanny. Zrobiłem
    sobie symulację rolziczenia, gdyby wszystkie wanny /łazienki były zgłosone.
    Zasymulowałem w sumie rozliczenie po kontroli administracji. Wtedy moja
    dopłata byłaby o 200 zł niższa, ale bardzo dużo musiałaby dopłacić poważnie
    chora sąsiadka, która ma wannę, ale z niej prawie nie korzysta. Tym kosztem
    nie mogę.

    Dopłaciłaby też sąsiadka, o której wcześniej pisałem- ale ją akurat stać
    na dopłatę, a tym bardziej na zgłosenie łazienki.

    Zobaczę,sprawdzę jeszcze zużycie na wodomierzu głównym. Jeżeli znacznie
    wzrosło- będzie 2 powód do mojego wniosku.

    A jak jest z powoływaniem się na "normy współżycia społecznego" ? (norma
    wyliczona formalnie prawidłowo, ale nierealna).
    Konstrukcję mojego wniosku chcę oprzeć na wzroście zuzycia 1.4 raza,
    nierelanej normie, ubikacjach i ubytkach.

    --
    Marek

  • 15. Data: 2005-01-23 12:55:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marek wrote:

> [...]
    > administracji.Ale jak ja założę wodomierz, to odpadnie jeden jeleń do
    > płacenia wysokich zaliczek- rykoszetem wróci w przyszłym roku do tych osób.

    Zakładając licznik sobie, zaproponuj od razu założenie licznika tej
    starszej osobie. Nie będziesz się o nią martwił.
    Jeśli bez liczników zostaną Ci co teoretycznie nie mają łazienek, to
    niech się kiszą we własnym sosie.