  • 1. Data: 2005-01-22 07:20:54
    Temat: prawo autorskie a użycie zdjęć w pracy magisterskiej
    Od: "ant" <h...@u...net>

    czy dozwolone jest uzycie w pracy magisterskiej, bez pytania kazdego autora,
    na nie wielka skale (chodzi w sumie o nie wiecej niz ok. 20-30 zdjec na cala
    prace oraz nie wiecej niz jednego-dwoch zdjec od jednego autora, czyli
    generalnie po jednym-dwa zdjecia z wielu roznych zrodel), oczywiscie z
    podaniem zrodla, zdjec znalezionych w Internecie oraz (oddziena sprawa)
    zdjec rozpowszechnianych w ramach dzialan Public Relations przez firmy?...

    praca magisterska traktuje o prawnych i politycznych aspektach przewozu
    materialow / ladunkow niebezpiecznych i zdjecia bylyby ilustracjami
    przedstawiajacymi rozne rodzaje srodkow transportu oraz wypadki zwiazane z
    przewozem materialow niebezpiecznych oraz ich skutki

  • 2. Data: 2005-01-22 09:31:54
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    ant wrote:
> [...]
    > ilustracjami przedstawiajacymi rozne rodzaje srodkow transportu oraz
    > wypadki zwiazane z przewozem materialow niebezpiecznych oraz ich
    ----------------
    Nie, nie jest dozwolone, poza tym nawet dla dobrego obyczaju
    wypada zapytać autorów o zgodę na wykorzystanie zdjęć.

    --

    Pozdrawiam serdecznie!

    Arkadiusz Stopa <stopa (-a-t-) cso . pl> tel. 089/7633408
    Mała Galeria Makrofotografii: http://www.stopa.cso.pl/

  • 3. Data: 2005-01-22 09:41:04
    Od: "zasiu" <z...@n...gower.pl>

    > Nie, nie jest dozwolone, poza tym nawet dla dobrego obyczaju
    > wypada zapytać autorów o zgodę na wykorzystanie zdjęć.

    Jest dozwolone. Nie słyszałem, aby jakikolwiek autor pracy magisterskiej
    pytał o wykorzystanie fragmentów utworów. Nie ma znaczenia, czy to są
    zdjęcia, grafika, książki, artykuły prasowe. Używasz i podajesz źródło.

    pozdr
    zasiu

  • 4. Data: 2005-01-22 09:56:44
    Od: Six <6...@v...pl>

    ant wrote:

> [...]
    > oczywiscie z podaniem zrodla, zdjec znalezionych w Internecie oraz
    > (oddziena sprawa) zdjec rozpowszechnianych w ramach dzialan Public

    tak jak w przypadku kazdego dziela nalezy podac zrodlo i autora.

    Ustawa o prawie autorkim i parwie pokrewnym jest czytelna.

    --
    _____
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-01-22 10:08:45
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    zasiu wrote:

> [...]
    > magisterskiej pytał o wykorzystanie fragmentów utworów. Nie ma
    > znaczenia, czy to są zdjęcia, grafika, książki, artykuły prasowe.
    ----------------------
    Ale ma znaczenie w jakim celu chcesz wykorzystać fotki w pracy.
    Jeśli będziesz pisał pracę o fotografii, i zamieścisz moje fotki
    jako przykład z podpisem, że Stopa tak a tak fotografuje robale,
    to jeszcze mogę się z powyższym zgodzić. Ale jeśli piszesz pracę
    o owadach, to nie masz prawa do zilustrowania jej moimi
    zdjęciami dopóki nie wyrażę na to zgody.

  • 6. Data: 2005-01-22 10:22:18
    Od: Six <6...@v...pl>

    Arkadiusz Stopa wrote:

    > ----------------------
    > Ale ma znaczenie w jakim celu chcesz wykorzystać fotki w pracy.

    nie, znaczenie ma czy zdjecia zostalu opublikowane czy tez pochodza ze
    zrodel prywatnych.
    W tym drugim przypadku potrzebna jest zgoda - rzecz jasna.

    --
    _____
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-01-22 12:36:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cst9el$chg$1@news.onet.pl>, Six wrote:

    > nie, znaczenie ma czy zdjecia zostalu opublikowane czy tez pochodza ze
    > zrodel prywatnych.
    > W tym drugim przypadku potrzebna jest zgoda - rzecz jasna.

    Podstawę prawną poproszę.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2005-01-22 12:43:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cst72k$j4n$1@news.dialog.net.pl>, zasiu wrote:

    > Jest dozwolone. Nie słyszałem, aby jakikolwiek autor pracy magisterskiej
    > pytał o wykorzystanie fragmentów utworów. Nie ma znaczenia, czy to są
    > zdjęcia, grafika, książki, artykuły prasowe. Używasz i podajesz źródło.

    Tak jak ktoś wcześniej napisał, istotne jest m.in. przeznaczenie utworu w
    którym znajdą się czyjeś prace. Takim celem dopuszczającym użycie utworów
    innych twórców jest m.in. dydaktyka, czy opracowanie krytyczne. Praca
    magisterska może pod to podpadać i zwykle tak jest, ale nie jest to reguła
    uniwersalna a i zakres nie jest dowolny.

    Polecam lekturę Oddziału 3. PA, ze szczególnym uwzglednieniem art. 29.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2005-01-22 12:55:45
    Od: Six <6...@v...pl>

    > Podstawe prawna poprosze.

    a Ty nie za wygodny jestes?
    Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych - kolego jest prawem jawnym.
    W dziennikach ustaw publikuja.

    mysle ze warto poczytac - w google wrzucisz mysle ze cos wyswietli.

    --
    _____
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2005-01-22 12:58:03
    Od: Six <6...@v...pl>

    > Podstawe prawna poprosze.

    sam ja podales powyzej - na przyszlosc prosze przeczytaj caly watek -
    jakbys pianke poubijac chciał.

    --
    _____
    pozdrawiam