  • 21. Data: 2004-09-21 20:11:58
    Temat: Re: "robinson" i polskie prawo?
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Drwal wrote:
    >> A gdzie zarąbał tego pytona?
    > w tvnie

    O miejsce zdarzenia chodzi...

    KG

  • 22. Data: 2004-09-21 20:48:11
    Od: Dredd<...@...pl>

    > O miejsce zdarzenia chodzi...

    Bo jeśli był to polski obywatel i zarąbał poza granicami RP (w innym
    kraju) to odpowiedzialność karna rąbiącego będzie uzależniona m.in.
    od tego czy zarąbanie tego gada jest przestępstwem nie tylko w RP
    ale po pierwsze w owym innym kraju (patrz art. 110 lub 111 k.k.)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 23. Data: 2004-09-21 20:54:12
    Od: "marik" <k...@p...com>

    > O miejsce zdarzenia chodzi...

    Mi się wydaje, że TVN transmitował to na Polskę,
    więc i przestępstwo popełniono na terenie RP.
    Przestępstwem było upublicznianie makabry, a nie zabicie węża.

    marik

  • 24. Data: 2004-09-21 21:01:29
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    marik wrote:
    > Mi się wydaje, że TVN transmitował to na Polskę,
    > więc i przestępstwo popełniono na terenie RP.
    > Przestępstwem było upublicznianie makabry, a nie zabicie węża.

    ktoś powoływał się na ustawę o ochornie zwierząt...
    kary za "upublicznianie makabry", to ona zdaje się nie przewiduje

    KG

  • 25. Data: 2004-09-21 21:06:55
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Przestępstwem było upublicznianie makabry, a nie zabicie węża.

    Tu mi brak propozycji co to za "paragraf"... No chyba że
    rozpowszechnianie pornografii? :) ;) (skoro nie ma jej jasnej
    definicji :P )
    A poza tym większe makabry pokazują na codzień w wiadomościach i
    filmach fabularnych :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 26. Data: 2004-09-21 21:14:51
    Od: "marik" <k...@p...com>

    > ktoś powoływał się na ustawę o ochornie zwierząt...
    > kary za "upublicznianie makabry", to ona zdaje się nie przewiduje

    Nie mam tej ustawy, więc nie wiem. Coś takiego czytałem
    dzisiaj w internecie, iż taki stawiają zarzut.
    Nawet gość z TVN przekonywał, że pokazali to wyłącznie
    w celach edukacyjnych. Ustawy nie mam.

    marik

  • 27. Data: 2004-09-21 21:46:50
    Od: "marik" <k...@p...com>

    Art 18 (...) o radiofonii i telewizji.
    4. Zabronione są audycje lub inne przekazy zagrażające fizycznemu, psychicznemu
    lub moralnemu rozwojowi niepełnoletnich, w szczególności zawierające treści
    pornograficzne lub w sposób nieuzasadniony i nadmierny eksponujące przemoc.
    5. Audycje lub inne przekazy, które mogą zagrażać fizycznemu, psychicznemu i
    moralnemu rozwojowi niepełnoletnich, inne niż te, o których mowa w ust. 4, nie
    mogą być rozpowszechniane między godziną 6 a godziną 23.

    W razie naruszenia Przewodniczący Krajowej Rady wydaje decyzję nakładającą na
    nadawcę karę pieniężną w wysokości do 50% rocznej opłaty za używanie
    częstotliwości przeznaczonej do nadawania programu, a w przypadku gdy nadawca
    nie uiszcza opłaty za częstotliwość, karę pieniężną w wysokości do 10% przychodu
    nadawcy, osiągniętego w poprzednim roku podatkowym.

    Niestety, nie wiem, kiedy TVN to nadawał.
    marik

  • 28. Data: 2004-09-22 05:49:21
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl>

    marik napisał
> [...]
    10% przychodu
    > nadawcy, osiągniętego w poprzednim roku podatkowym.
    >
    > Niestety, nie wiem, kiedy TVN to nadawał.

    Miedzy 21:30 a 22:30 oraz 13 a 14 (powtorka dnia nastepnego)

    pozdrawiam
    Gosia

  • 29. Data: 2004-09-22 08:42:07
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    marik pisze:

> [...]
    > te, o których mowa w ust. 4, nie mogą być rozpowszechniane między godziną

    No ale jak zagraza rozwojowi niepelnoletnich ogladniecie, jak
    siepytonowi glowe obcina ?

    Gdyby go zjedli zywcem, to bym rozumial oburzenie.

    Boguslaw

  • 30. Data: 2004-09-22 11:41:31
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    szerszen wrote:

    > tego
    >
    > przeczytaj tresc ustawy o ochronie zwierzat, a potem pitol takie farmazony,
    > poza tym mieli np 20 kg ryzu, wiez z glodu by nie zdechli, nawet jakby nic
    > nie mieli do zarcia
    >
    > poza tym fakt ten ma jedynie podniesc ogladalnosc i nie ma nic wspolnego z
    > kwestia przezycia lub nie tych ludzi

    Niom, a taka rzeźnia ? Tam też się zabija. A później ludzie to zjadają.
    A przecież z głodu by nie zdechli, bo w sklepach jest ryż. Co na to
    ustawa ? Wprawdzie tam się nie dzieje akcja reality-show, ale kiedyś w
    telewizji pokazywali, to chyba też się liczy.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919