  • 1. Data: 2004-09-21 10:36:12
    Temat: Drukowanie grafiki na zamówienie klienta a prawa autorskie
    Od: "Elvgreen" <e...@g...pl>

    Witam!
    Mam pytanie jak się ma sprawa praw autorski w przypadku gdy do drukarni
    przychodzi klient i zamawia wydrukowanie grafiki z dostarczonego pliku (ew.
    przysyła link z sieci skąd mogę ściągnąć grafikę), ale nie mam bladego
    pojęcia czy dysponuje prawami majątkowymi do tej grafiki?
    Mam obowiązek to sprawdzać?

  • 2. Data: 2004-09-21 17:00:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Elvgreen" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem nie, bo nie znam przepisu, który by to nakazywał. Spokojnie
    mogę sobie zastrzeżone logo PEPSI wydrukować w domu i 1000 razy. Do
    przestępstwa dochodzi, gdy zaczynam go używać niezgodnie z prawem. Po za tym
    nie masz prawa sprawdzać, czy Twój zleceniodawca nie posiada akurat
    stosownych uprawnień.