  • 1. Data: 2002-05-13 13:24:53
    Temat: rekojmia w kwestii zwierzat
    Od: ErkA <N...@p...onet.pl>

    Witam,
    wiem, ze to moze zabrzmi cynicznie, ale jak sie JUZ dowiedzialem,
    skelp, w ktorym kupilem swojego kochanego krolika nie nalezy do
    najlepszych (anna-zoo w gal. mokotow - NIE POLECAM). Otoz po 3
    tygodniach od kupna moj kroili zachorowal (najprawdopodobniej wirus
    pochodzil od matki), musialem go niestety uspic ;(((. Pytanie jest
    nastepujace w swiadectwie mam napisane, ze krolik jest wolny od
    jakichkolwiek chorob, i pochodzi z dobrej, zdrowej hodowli etc.

    Czy moge powolac sie na prawo, by mi zrekompensowali strate (wiem, ze
    krolik nie zmartwychwstanie) ale to przynajmniej moze daloby do
    myslenia wlascicielom sklepu - co oni sprzedaja...

    Zreszta wiek krolika nie pozwalal na jego sprzedanie - byl zbyt szybko
    odsuniety od matki.

    --
    rafi serdecznie pozdrawia
    ja: zaczne byc nieuczciwy i bede zyl

  • 2. Data: 2002-05-14 16:21:04
    Temat: Re: rekojmia w kwestii zwierzat
    Od: "erchejms" <e...@p...onet.pl>

    KC
    Art. 571. § 1. Sprzedawca zwierzecia jest odpowiedzialny tylko za wady
    glówne i jedynie wtedy, gdy wyjda one na jaw przed uplywem oznaczonego
    terminu. Wady glówne i terminy ich ujawnienia, jak równiez terminy do
    zawiadomienia sprzedawcy o wadzie glównej okresla rozporzadzenie Ministra
    Rolnictwa wydane w porozumieniu z wlasciwymi ministrami.
    § 2. Za wady, które nie zostaly uznane za glówne, sprzedawca ponosi
    odpowiedzialnosc tylko wtedy, gdy to bylo w umowie zastrzezone.
    § 3. Jezeli w ciagu terminu oznaczonego w rozporzadzeniu wyjdzie na jaw wada
    glówna, domniemywa sie, ze istniala ona juz w chwili wydania zwierzecia.