  • 1. Data: 2004-02-21 17:11:50
    Temat: rekojmia i allegro
    Od: "sg" <netty@poczta._wywal_to_onet.pl>

    Hej

    poradzcie prosze - niestety mam wtope z zakupem aparatu foto na allegro -
    aparat przyszedl niesprawny, chociaz w opisie aukcji bylo napisane ze stan
    techniczny jest idealny. Sprzedajacy zgodzil sie naprawic aparat na swoj
    koszt - naprawe wykonal i przeslal mi aparat ponownie - jednak naprawa
    jedynie poprawila stan techniczny aparatu a nie przywrocila go do stanu
    pelnej funkcjonalnosci.

    Czy w takiej sytuacji mam jakas podstawe prawna do zadania zwrotu aparatu i
    oddania mi pieniedzy - czy takich sutuacji dotyczy rekojmia.

    Sprzedajacy jest osoba fizyczna a aparat byl uzywany.

    Pozdrowienia
    sg

  • 2. Data: 2004-02-21 17:39:04
    Temat: Re: rekojmia i allegro
    Od: "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl>

> [...]
    > oddania mi pieniedzy - czy takich sutuacji dotyczy rekojmia.
    >
    > Sprzedajacy jest osoba fizyczna a aparat byl uzywany.

    dobra - zrobił on co w jego woli należało

    Ty zaś napisałeś ogólnikowe słówka - do których nikt nie będzie się odnosił
    ... brak poinformowania grupy o problemie (technicznie idealny ... kontra
    ... pełna funkcjonalność ... czego oczekiwać)

  • 3. Data: 2004-02-21 18:54:44
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    sg napisał(a):

    > Czy w takiej sytuacji mam jakas podstawe prawna do zadania zwrotu aparatu i
    > oddania mi pieniedzy - czy takich sutuacji dotyczy rekojmia.

    Nie

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098* *Skype-msprungk*

  • 4. Data: 2004-02-21 20:05:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sg" <netty@poczta._wywal_to_onet.pl> napisał w wiadomości

    Przede wszystkim napisz, czy sprzedający jest firmą czy osobą fizyczną.
    Później będziemy próbowali pomóc, bo inaczej będzie gdy jest on podmiotem
    gospodarczym, a inaczej, gdy osobą fizyczną.

  • 5. Data: 2004-02-21 21:18:27
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    > Przede wszystkim napisz, czy sprzedający jest firmą czy osobą
    > fizyczną. Później będziemy próbowali pomóc, bo inaczej będzie gdy
    > jest on podmiotem gospodarczym, a inaczej, gdy osobą fizyczną.

    <CYCAT>

    --
    Psychik
    howuser&userid=360448

  • 6. Data: 2004-02-21 21:47:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Psychik" <p...@Z...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    No to w takim wypadku mają zastosowanie przepisy art. 556 i następnych
    kodeksu cywilnego. Generalnie sprzedawca jest odpowiedzialny względem
    kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub
    użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z
    okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości,
    o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została
    kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne). Strony
    mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć, ograniczyć lub
    wyłączyć, czego jak rozumiem autor wątku nie uczynił. Zresztą wyłączenie
    lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest bezskuteczne,
    jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym, a wygląda na to,
    że tak było.

    Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać
    obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli
    sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo
    niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli
    rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady
    są nieistotne. Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy
    sprzedanej, strony powinny sobie nawzajem zwrócić otrzymane świadczenia
    według przepisów o odstąpieniu od umowy wzajemnej. Jeżeli z powodu wady
    fizycznej rzeczy sprzedanej kupujący odstępuje od umowy albo żąda
    obniżenia ceny, może on żądać naprawienia szkody poniesionej wskutek
    istnienia wady, chyba że szkoda jest następstwem okoliczności, za które
    sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. W ostatnim wypadku kupujący może
    żądać tylko naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę,
    nie wiedząc o istnieniu wady; w szczególności może żądać zwrotu kosztów
    zawarcia umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia
    rzeczy oraz zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie
    odniósł korzyści z tych nakładów. Jeżeli z powodu wady fizycznej rzeczy
    nadesłanej z innej miejscowości kupujący odstępuje od umowy albo żąda
    dostarczenia rzeczy wolnej od wad zamiast rzeczy wadliwej, nie może on
    odesłać rzeczy bez uprzedniego porozumienia się ze sprzedawcą i obowiązany
    jest postarać się o jej przechowanie na koszt sprzedawcy dopóty, dopóki w
    normalnym toku czynności sprzedawca nie będzie mógł postąpić z rzeczą
    według swego uznania.

    Uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wygasają po upływie roku,
    licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana. Upływ powyższych
    terminów nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli
    sprzedawca wadę podstępnie zataił.

    Tak więc moim zdaniem, skoro rzecz pomimo naprawy jest nadal wadliwa, to
    SG ma jak najbardziej prawo do odstąpienia od umowy. jeśli chce tego
    dokonać, powinien na piśmie powiadomić o tej decyzji sprzedawcę i
    oczekiwać od niego albo akceptacji, albo odmowy. W wypadku odmowy zostaje
    sąd, przed którym pewnie trzeba będzie dowieść, że aparat jest wadliwy, a
    więc zapłacić za biegłego, chyba że uszkodzenie jest oczywiste.

  • 7. Data: 2004-02-22 01:09:45
    Od: "Binek" <binek1(to usuń)@go2.pl>

    Użytkownik axekb <NO!SPAM.axekb@hoga.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c184qt$5sc$...@n...onet.pl...
> [...]
    > ... brak poinformowania grupy o problemie (technicznie idealny ... kontra
    > ... pełna funkcjonalność ... czego oczekiwać)

    właśnie
    nawet sie nie podpisał...

    Zbyszek

  • 8. Data: 2004-02-22 14:01:04
    Od: "sg" <netty@poczta._wywal_to_onet.pl>

    > Użytkownik "Psychik" <p...@Z...pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

    Serdecznie dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz. Wada aparatu jest faktycznie
    dosc oczywista robi zamglone zdjecia - wygladaja tak jakby ktos nachuchal na
    obiektyw przed ich zrobieniem.

    Pozdrowienia i jeszcze raz dziekuje
    sg

  • 9. Data: 2004-02-22 15:37:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sg" <netty@poczta._wywal_to_onet.pl> napisał w wiadomości

    Może niekoniecznie w tematyce grupy. A dajesz mu czas na ustawienie się? W
    cyfrówkach (przynajmniej mojej) zamglone zdjęcia robią się, gdy naciśniesz
    od razu migawkę, a nie przytrzymasz jej chwilę w pozycji półnaciśniętej.
    One muszą po prostu ustawiać parametry, głownie właśnie zmierzyć odległość
    i ustawić ostrość.