  • 1. Data: 2005-10-03 13:10:58
    Temat: rękojmia a ubezpieczenie mieszkania
    Od: "andreos" <a...@v...pl>

    Witam.
    Sytuacja wygląda następująco. Mieszkam w bloku (oddane w lipcu 2001). Kilka
    dni temu okazało się, że u sąsiada z domu kapie woda z sufitu. Były
    przeprowadzane różne próby i okazało się, ze prawdopodobnie w moim
    mieszkaniu występuje awaria CO (u mnie nie ma żadnych śladów, że woda się
    leje). No i mam problem, ponieważ mam na podłodze panele (klejone), a awaria
    jest w wylewce, zatem aby zlokalizować uszkodzenie będę musiał zrywać
    podłogę. Mam pytanie w związku z tym.
    Ponieważ, według mnie, ta awaria jest wadą ukrytą, więc przysługuje
    odszkodowanie z tytułu rękojmi (no właśnie na jaki czas przysługuje rękojmia
    nowo wybudowanego domu?). Czy mam rację? Czy na tej podstawie mogę żądać od
    firm budującej moje mieszkanie zwrotu kosztów za zniszczoną podłogę?
    Druga sprawa. Wspólnota do której należę, ma ubezpieczenie na mury. Czy wady
    ukryte mieszkania też są objęte tym ubezpieczeniem?

    pozdrawiam
    andreos

  • 2. Data: 2005-10-03 15:19:22
    Temat: Re: rękojmia a ubezpieczenie mieszkania
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    andreos napisał(a):
> [...]
    > podłogę. Mam pytanie w związku z tym.
    > Ponieważ, według mnie, ta awaria jest wadą ukrytą,

    awaria, to awaria, niekoniecznie wynikająca z istniejącej wady

    > więc przysługuje
    > odszkodowanie z tytułu rękojmi (no właśnie na jaki czas przysługuje rękojmia
    > nowo wybudowanego domu?).

    pomijając wszystko (zasadność) - 3 lata minęły, uprawnienia z rękojmi
    wygasły

    > Druga sprawa. Wspólnota do której należę, ma ubezpieczenie na mury. Czy wady
    > ukryte mieszkania też są objęte tym ubezpieczeniem?

    a jakie są warunki ubezpieczenia?

    KG

  • 3. Data: 2005-10-04 07:22:31
    Od: "andreos" <a...@v...pl>

    > awaria, to awaria, niekoniecznie wynikająca z istniejącej wady

    rozumiem

    > pomijając wszystko (zasadność) - 3 lata minęły, uprawnienia z rękojmi
    > wygasły

    no to czekają mnie niestety koszty :(

    > a jakie są warunki ubezpieczenia?

    to jest ubezpieczenie na części wspólne np. klatka schodowa, mury
    zewnętrzne. Dowiedziałem się, że to co się dzieje w środku mieszkania, to
    tego już to ubezpieczenie nie obejmuje i to jest tylko mój "byznes" - jeśli
    się coś dzieje, to ja płacę :((( (nawet jeśli szlag trafi coś w stropie czy
    w podłodze). Uważam że to jest trochę dziwne (przykład? awaria w ścianie
    między 2. mieszkaniami - jak się wtedy dzielą koszty napraw? po połowie?)

    dzięki za informację.

    pozdrawiam
    andreos