    From: "andreos" <a...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: rękojmia a ubezpieczenie mieszkania
    Date: Mon, 3 Oct 2005 15:10:58 +0200

    Witam.
    Sytuacja wygląda następująco. Mieszkam w bloku (oddane w lipcu 2001). Kilka
    dni temu okazało się, że u sąsiada z domu kapie woda z sufitu. Były
    przeprowadzane różne próby i okazało się, ze prawdopodobnie w moim
    mieszkaniu występuje awaria CO (u mnie nie ma żadnych śladów, że woda się
    leje). No i mam problem, ponieważ mam na podłodze panele (klejone), a awaria
    jest w wylewce, zatem aby zlokalizować uszkodzenie będę musiał zrywać
    podłogę. Mam pytanie w związku z tym.
    Ponieważ, według mnie, ta awaria jest wadą ukrytą, więc przysługuje
    odszkodowanie z tytułu rękojmi (no właśnie na jaki czas przysługuje rękojmia
    nowo wybudowanego domu?). Czy mam rację? Czy na tej podstawie mogę żądać od
    firm budującej moje mieszkanie zwrotu kosztów za zniszczoną podłogę?
    Druga sprawa. Wspólnota do której należę, ma ubezpieczenie na mury. Czy wady
    ukryte mieszkania też są objęte tym ubezpieczeniem?

    pozdrawiam
    andreos