eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja obuwia cd › reklamacja obuwia cd
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.
    pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "AR" <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: reklamacja obuwia cd
    Date: Wed, 4 Jun 2003 21:19:16 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 85
    Message-ID: <bblgls$nal$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pr42.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1054754300 23893 80.55.17.42 (4 Jun 2003 19:18:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 4 Jun 2003 19:18:20 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:148613
    [ ukryj nagłówki ]

    AR wrote:
    Witam serdecznie,

    mam równiez problem z butami. Dokładnie 1-go maja br kupiłam buty w
    sklepie sportowym w fort wola.
    Założyłam buty 2 razy i już niestety nie nadają się do uzytku z
    powdu....zapachu.

    Od razu podkreślam, że nie mam żadnych problemów ze stopami,
    o czym może świadczyć fakt, że nosze inne buty bez problemu (dłużej niż
    2 razy;-))

    Zaznaczę, że w sklepie na prośbę o skarpetkę odpowiedzino mi, że
    niestety nie ma.

    W dniu 17.05 zaniosłam butki do sklepu w celu reklamacji.
    Właścicielka przyjęła buty z obrzydzeniem i powiedziała, że przekazuje
    sprawę rzeczoznawcy.

    Dzisiaj zadzwoniłam do sklepu i uzyskałam informację od ekspedientki,
    że reklamacja została odrzucona.
    Opinia rzeczoznawcy (przekazana przez telefon): buty w fabryce zostały
    zabezpieczone specjalnym środkiem chemiczny, który wydziela specyficzny
    zapach. po pewnym czasie zapach środka ulatnia się.

    Jak widać na moim przykładzie "środek" czy cokolwiek innego co wywołało
    nieprzyjemny zapach nie ma zamiaru ulotnić się...

    Buty kosztowały 289 pln. Osobiście nie stać mnie na to, aby kupować
    buty za tyle pieniędzy na 2 razy.

    Co mogę dalej zrobić z tym nieszczęsnym fantem.

    Czy sklep nie jest odpowiedzialny za sprzedawany towar?

    Prosze o poradę.

    A co z UOKiK?

    KG wrote:

    raczej miejski rzecznik praw konsumentów

    AR wrote:

    Dla uściślenia sprawy poniżej zamieszczam opinię "rzeczoznawcy":

    "Nieprzyjemny" zapach pochodzi od środków sanitarnych parujących z
    surowców, które tym środkiem były natryskane (???) i po krótkim czasie
    zapach ten zniknie po wyparowaniu. Nie jest to wada produkcyjna lecz
    konieczność sanitarna. W związku z tym reklamacja z tego tytułu
    nieuzasadniona, bo środek ten był i jest wyczuwalny również w czasie
    zakupu.

    inż. Józef Ziętek

    pierwsze co mnie zastanawia to nie podanie nazwy cudownego środka,
    po drugie nie rozumiem co to znaczy "zapach zniknie po wyparowaniu".

    Buty miałam na nogach 2 razy i zapewniam, że nie jest to żaden zapach
    środka sanitarnego, nazwałabym to odorem, który nie ma zamiaru
    wyparować.

    WW buty są obuwiem sezonowym i zastanawiam się jak długo będę czekała
    na uznanie reklamacji
    (innej możliwości nie przyjmuję póki co do wiadomości). Słyszałam, ze
    tego typu sprawy potrafią się ciągnąć nawet pół roku...

    Obecnie czekam na pomoc rzecznika...
    (po tygodniu)

    rzeczniczka odpowiedziała, że jedyne co może zrobić (nie zajęła sie
    nawet sprawą) to skierować mnie do innego rzeczoznawcy u którego będę
    musiała zapłacić 25 pln. Jeżeli opinia będzie odmienna mogę wrócić do
    rzecznika i dopiero wtedy spróbują cos zrobić......

    Co sądzicie o tego typu zachowaniu??

    Pozdrawiam,
    Edyta





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1