  • 1. Data: 2005-08-03 09:46:14
    Temat: rejestracja na bezrobociu a numer ROR
    Od: "bezrobotna pyra" <p...@b...pra.cy>

    Na karcie rejestracji bezrobotnego figuruje pole do wpisania numeru
    mojego konta w banku. Do czego urzędowi jest to potrzebne? Czy urząd
    może jakoś monitorować stan mojego rachunku i na tej podstawie wyciągać
    wnioski, co do moich zarobków? Czasami sprzedaje jakiś fant na Allegro i
    do tego głównie wykorzystuje swój ROR. Nie przysługuje mi żaden zasiłek,
    czy mogę pominąć to pole?

  • 2. Data: 2005-08-03 09:50:35
    Temat: Re: rejestracja na bezrobociu a numer ROR
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 3 sie o godzinie 11:46, na pl.soc.prawo, bezrobotna pyra napisał(a):

    > Na karcie rejestracji bezrobotnego figuruje pole do wpisania numeru
    > mojego konta w banku.

    Na wieeeelu innych formularzach takie pola to standard.

    > Do czego urzędowi jest to potrzebne?

    Np. do przelewu 'kuroniówki' na ów rachunek bankowy?

    > Czy urząd może jakoś monitorować stan mojego rachunku i na tej podstawie wyciągać
    > wnioski, co do moich zarobków?

    Jakich zarobków???/
    Przecież kurde rejestrujesz się jako bezrobotny - więc o jakich zarobkach
    mówisz?

    > Czasami sprzedaje jakiś fant na Allegro i do tego głównie wykorzystuje swój ROR.

    Grozi za to 'paserka' :P

    > Nie przysługuje mi żaden zasiłek, czy mogę pominąć to pole?

    Nie ma jeszcze w RP obowiązku posiadania rachunku bankowego.

    --
    Herbi
    03-08-2005 11:50:32

  • 3. Data: 2005-08-03 10:10:42
    Od: "bezrobotna pyra" <p...@b...pra.cy>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Np. do przelewu 'kuroniówki' na ów rachunek bankowy?

    O tym poniżej, ale mnie to nie dotyczy.

    > Jakich zarobków???/
    > Przecież kurde rejestrujesz się jako bezrobotny - więc o jakich
    > zarobkach
    > mówisz?

    Składa się comiesięczną deklaracje finansową, czy coś takiego.

    > Nie ma jeszcze w RP obowiązku posiadania rachunku bankowego.

    Ale ja mam ten rachunek, tylko nie chcę go podać, a to może podpaść pod
    poświadczenie nieprawdy, albo zatajenie??

  • 4. Data: 2005-08-03 10:20:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bezrobotna pyra" <p...@b...pra.cy> napisał w wiadomości

    > Ale ja mam ten rachunek, tylko nie chcę go podać, a to może podpaść
    pod
    > poświadczenie nieprawdy, albo zatajenie??

    Nie każde kłamstwo w urzędowym formularzu jest przestępstwem. Po
    pierwsze ustawa musi przewidywać obowiązek udzielenia konkretnej
    informacji. Po drugie musisz zostać prawidłowo pouczony o karalności
    fałszerstwa w tym zakresie, bowiem art. 233 kk uzależnia od tego
    możliwość ścigania kogokolwiek. Po trzecie informacja musi być istotna
    dla sprawy (to już wynika z orzecznictwa). O ile nie widząc formularza
    trudno mi powiedzieć, czy spełnia on dwa pierwsze warunki, to na pewno
    trzeciego nie spełnia. Żaden znany mi przepis nie uzależnia prawa do
    zasiłku od posiadania lub nie rachunku bankowego. Tak więc możesz
    bezkarnie w tym zakresie "kłamać".

    Podejrzewam, że to pole jest po to, by w razie przyznania Ci jakiejś tam
    zapomogi czy innej płatności nie szukać Cię i nie pytać, tylko wprost
    wysłać na rachunek. Ustalenie tego, czy posiadasz jakiś rachunek, gdyby
    chciały to zrobić organa ścigania w związku z prowadzeniem przeciwko
    Tobie postępowania jest umiarkowanie trudne. Dla myślącego, to dwa pisma
    za pośrednictwem prokuratury w odpowiednie miejsca. Tak więc z kolei
    ukrywanie rachunku niewiele tu zmienia. Ale to Twoje prawo.

  • 5. Data: 2005-08-03 10:47:40
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Wed, 3 Aug 2005 12:10:42 +0200, bezrobotna pyra napisał(a):

    > Składa się comiesięczną deklaracje finansową, czy coś takiego.

    Składa się oświadczenie o uzyskiwanych dochodach.

    > Ale ja mam ten rachunek, tylko nie chcę go podać, a to może podpaść pod
    > poświadczenie nieprawdy, albo zatajenie??

    Nikt w urzędzie nie będzie się czepiał jeśli nie podasz numeru - bo jak nie
    masz świadczeń to nie jest to potrzebne.
    Jeśli podasz - nic się nie stanie. Podejrzewam, że nawet do systemu
    komputerowego tego nie wprowadzą.
    Konta nikt Ci z PUP nie sprawdzi - nie ma takich uprawnień.

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 6. Data: 2005-08-03 11:11:08
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

> [...]
    > wnioski, co do moich zarobków? Czasami sprzedaje jakiś fant na Allegro i
    > do tego głównie wykorzystuje swój ROR. Nie przysługuje mi żaden zasiłek,

    Numer konta bankowego podaje sie wówczas gdy chce się, by zasiłek
    przelewano na konto, dla własnej wygody ,by nie stać w kolejkach do kasy na
    oczach innych klientów.

  • 7. Data: 2005-08-03 11:31:51
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

> [...]
    > pominąć to pole? Witam:)spokojnie:)potrzebne do przelewania na konto
    > zasiłku ,nie podasz to będziesz musiał odbierać osobiście:)
    pozdrawiam ania

  • 8. Data: 2005-08-04 11:34:42
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Maria" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "bezrobotna pyra" <p...@b...pra.cy> napisał w wiadomości
    >>
    > Numer konta bankowego podaje sie wówczas gdy chce się, by zasiłek
    > przelewano na konto, dla własnej wygody ,by nie stać w kolejkach do kasy
    > na
    > oczach innych klientów.
    >
    >Dokłanie tak jest. Aktualnie jest to praktykowane w coraz większym
    >zakresie i szereg instytucji ,zakładów i urzędów zmiera w tym kierunku i
    >przekazuje należności na konto. Jest to wgodne jak sądze dla jednej i
    >drugiej strony
    KK

  • 9. Data: 2005-08-06 12:29:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Herbi napisał(a):

    > Nie ma jeszcze w RP obowiązku posiadania rachunku bankowego.

    O ile ustawa nie stanowi inaczej, a są takie wypadki ...

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 10. Data: 2005-08-08 11:11:32
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 6 sie o godzinie 14:29, na pl.soc.prawo, Johnson napisał(a):

    > O ile ustawa nie stanowi inaczej, a są takie wypadki ...

    Dla osoby fizycznej nie prowadzącej DG?
    Możesz rzucić przykładem?

    --
    Herbi