  • 1. Data: 2005-08-03 06:50:41
    Temat: Developer naciągacz
    Od: Konrad Korzeniowski <k...@m...spam.pl>

    Witam Szanowną Grupę!

    Może ktoś mi coś doradzi :)

    1. Kupuję/kupiłem od developera dom wolnostojący z działką i udziałem w
    wewnątrzosiedlowej drodze.

    2. Jedyne dokumenty jakie posiadam to "Umowa przedwstępna" i faktury za
    wpłacone kolejne raty - wszystkie zgodnie z umową zapłacone.

    3. Dom odebrany technicznie (podpisany protokół odbioru).

    4. Czekam na moment, w którym dev. zaprosi mnie do podpisania aktu
    notarialnego - opóźnia się już ponad miesiąc (mimo, że odbiór nastąpił w
    terminie).

    I teraz: developer przysyła mi "ostateczne rozliczenie", w którym są 3
    pozycje, które developer wykonał ponad std. 2 są zgodne z tym co
    rzeczywiście ustaliłem i zmieniłem w trakcie prac, jednak przy trzeciej
    opadła mi szczęka - "oświetlenie drogi osiedlowej - 1400zł".

    - nikt nigdy nie uzgadniał ze mną takiej dodatkowej "atrakcji"
    - umowa przedwstępna (na jej podstawie dostałem kredyt) zakłada, że
    wszelkie zmiany w stosunku do std. określonego w odpowiednim załączniku
    muszą być potwierdzone przez obie strony w formie pisemnej.

    Ponieważ nie mam aktu notarialnego, a jednocześnie odebrałem dom, to jak
    rozumiem developer trzyma mnie w szachu - jak mu nie zapłacę tych 1400zł
    to nie mnie "nie zaprosi" do notariusza.

    Ma ktoś z Szanownego Grona pomysł inny niż zapłacenie? :)

    (niestety sąsiedzi na chwilę obecną chyba zakładają, że nic się nie da
    zrobić i poza "wzburzeniem" nie podejmą pewnie żadnych kroków)

    pzdr.,
    Konrad Korzeniowski