  • 1. Data: 2006-02-13 22:42:37
    Temat: regulamin a prawo autorskie
    Od: "OP" <n...@n...com>

    Czy tresc regulaminu (np. regulamin zakladania kont pocztowych na WP) jest
    chroniona prawem autorskim?
    Czy gdybym np. skopiowal ten regulamin, dostosowal go do wlasnych potrzeb
    (zmienil nazwe firmy i szczegoly) to czy jest to naruszeniem praw
    autorskich?

    OP

  • 2. Data: 2006-02-14 09:37:07
    Temat: Re: regulamin a prawo autorskie
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    OP napisał(a):
> [...]
    > Czy gdybym np. skopiowal ten regulamin, dostosowal go do wlasnych potrzeb
    > (zmienil nazwe firmy i szczegoly) to czy jest to naruszeniem praw

    no to ja mam podobne pytanie, istnieja wydawcnitwa ktore wydaja roznego
    rodzaju gotowe umowy, pisma urzedowe itp czy to jest chronione przez
    prawo autorskie ?

    P.

  • 3. Data: 2006-02-14 22:29:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.02.2006 OP <n...@n...com> napisał/a:
    > Czy tresc regulaminu (np. regulamin zakladania kont pocztowych na WP) jest
    > chroniona prawem autorskim?

    Tak, o ile nosi cechy utworu. Bezpieczniej przyjąć że tak właśnie jest.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2006-02-14 22:41:46
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Przemek R.* wypowiedziała te
    słowa:

    > no to ja mam podobne pytanie, istnieja wydawcnitwa ktore wydaja roznego
    > rodzaju gotowe umowy, pisma urzedowe itp czy to jest chronione przez
    > prawo autorskie ?

    Kwestia ogólnie nie jest jednoznaczna. Z jednej strony oczywiście akty
    prawne nie podlegają ochronie, ale spotkałem się z poglądem, iż dotyczy to
    wszelkiej materii prawnej, dokumentów itd.
    Jeśli przyjąć, że mogą jednak stanowić przedmiot prawa autorskiego to
    zapewne z jednej strony autor tych wzorów musiał udzielić jakiegoś prawa
    wydawcy, zaś z drugiej strony niewątpliwie wydanie takiej książeczki pt.
    "wzory dokumentów" świadczą, iż wydawnictwo udzieliło w ten sposób swego
    rodzaju licencji na korzystanie z nich przez ogół czytelników.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID:o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 5. Data: 2006-02-14 23:03:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Kwestia ogólnie nie jest jednoznaczna. Z jednej strony oczywiście akty
    > prawne nie podlegają ochronie, ale spotkałem się z poglądem, iż dotyczy to
    > wszelkiej materii prawnej, dokumentów itd.

    Wzorzec - regulamin czy umowa nie jest aktem prawnym. W tym przypadku
    należy więc przyjąć, że jest utworem.

> [...]
    > "wzory dokumentów" świadczą, iż wydawnictwo udzieliło w ten sposób swego
    > rodzaju licencji na korzystanie z nich przez ogół czytelników.

    W tym przypadku niewątpliwie tak - inaczej bez sensu byłoby kupowanie
    takich dzieł. Ale w przypadku opisanym przez autora wątku - regulamin
    nie został opublikowany w celu powielania przez inne podmioty.

    M.

  • 6. Data: 2006-02-15 10:53:57
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > Wzorzec - regulamin czy umowa nie jest aktem prawnym. W tym przypadku
    > należy więc przyjąć, że jest utworem.

    a wzory pism sadowych ?

    P.

  • 7. Data: 2006-02-15 22:40:21
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Maciej Bebenek* wypowiedziała te
    słowa:

    > Wzorzec - regulamin czy umowa nie jest aktem prawnym. W tym przypadku
    > należy więc przyjąć, że jest utworem.

    Oczywiście, że masz rację, pisałem o jakiejś tam wykładni rozszerzającej,
    która - jak zawsze - może być dyskusyjna.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: 502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 8. Data: 2006-02-16 10:06:02
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Olgierd napisał(a):
> [...]
    >
    > Oczywiście, że masz rację, pisałem o jakiejś tam wykładni rozszerzającej,
    > która - jak zawsze - może być dyskusyjna.

    a wzory pism procesowych ?

  • 9. Data: 2006-02-18 19:17:23
    Od: Rafał Święch <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2006 23:41:46 +0100, Olgierd napisał(a):

> [...]
    > "wzory dokumentów" świadczą, iż wydawnictwo udzieliło w ten sposób swego
    > rodzaju licencji na korzystanie z nich przez ogół czytelników.

    Zgadzam się z tym, że wydawnictwo, które publikuje coś takiego wyraźnie nie
    wyłączając prawa do korzystania z tych wzorów udziela swego rodzaju
    licencji na korzystanie